خیراله خادمی - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: راهآهن یزد-اقلید، رشت-کاسپین-انزلی، راهآهن بستانآباد تبریز، راهآهن کردستان و راهآهن میانه اردبیل از جمله طرحها و پروژههای ریلی اولویتدار در سال ۱۴۰۰ هستند که با بهرهبرداری از این خطوط سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل میشوند.
وی افزود: راهآهن یزد-اقلید طولانیترین خط ریلی به طول ۲۷۱ کیلومتر بوده که هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی دارد و امیدواریم تا پایان بهار امسال به بهرهبرداری برسد. این خط ریلی در واقع یک مسیر شرقی-غربی بوده و استان فارس را به یزد و نهایتا خراسان رضوی متصل میکنند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: از سوی دیگر نیز بخش زیادی از معادن را پوشش خواهد داد. این خط ریلی پس از افتتاح جا به جا کننده حجم بالایی مسافر و بار در کشور خواهد شد.
خادمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از پروژههای اولویتدار ریلی راهآهن رشت-کاسپین-انزلی است که امیدواریم هر چه سریعتر این خط ریلی نیز به بهرهبرداری برسد، ادامه داد: راه آهن بستانآباد-تبریز، راه آهن کردستان و راهآهن میانه-اردبیل از دیگر خطوط ریلی اولویتدار در سال ۱۴۰۰ است که در مراحل خوبی از نظر پیشرفت فیزیکی قرار داشته و امیدواریم هر چه سریعتر در سال جاری به بهرهبرداری برسند تا سه مرکز استان دیگر از این طریق به شبکه ریلی متصل شوند.
انتهای پیام
نظرات