به گزارش ایسنا، وب سایت ریکود به نقل از منابع آگاه گزارش کرد بعضی از این محصولات تا اواخر بهار موجود نخواهند بود. این محصولات شامل نسخه صوتی برنامه مسنجر رومز است که فیس بوک سال گذشته با هدف رقابت با شرکت زوم معرفی کرده بود.
فیس بوک محصول مشابه کلاب هاوس را عرضه خواهد کرد که به کاربران اجازه می دهد در یک صحنه مجازی صحبت کنند و یک قابلیت هم به کاربران اجازه می دهد پیامهای صوتی را در فیدهای خبری خود ارسال کنند. بعلاوه فیس بوک یک محصول پادکستی مرتبط با اسپاتیفای عرضه خواهد کرد.
این برنامه فیس بوک همزمان با دور جدید تامین مالی کلاب هاوس و رسیدن ارزش این استارتاپ به حدود چهار میلیارد دلار انجام می گیرد. چندین غول شبکه اجتماعی سرگرم تولید محصولات مشابه کلاب هاوس هستند. توییتر قابلیت Spaces را معرفی کرده است و لینکدین که متعلق به مایکروسافت است و اسلک تکنولوژیز هم اعلام کرده اند روی قابلیتهای مشابه برای شبکه های اجتماعی خود کار می کنند.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک امسال در گفت و گوهای زنده کلاب هاوس حاضر شد و فیس بوک به چندین تیم دستور داده است درباره محصولات چت صوتی تحقیق کنند که بتوانند با کلاب هاوس رقابت کنند.
فیس بوک به ریکود گفت: ما سالهاست که از طریق فناوریهای صوتی و ویدیویی امکان برقراری ارتباط کاربران با یکدیگر را فراهم می کنیم.
بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت اپل هم آماده راه اندازی یک سرویس پادکست اشتراکی می شود اما در این باره هنوز اطلاعاتی اعلام نکرده است.
انتهای پیام
نظرات