• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400012816001
  • خبرنگار : 50046

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

تعداد تست های مثبت کرونا در خراسان شمالی به ۵۰ درصد رسید/نگران برگزاری مراسم افطاری هستیم

تعداد تست های مثبت کرونا در خراسان شمالی به ۵۰ درصد رسید/نگران برگزاری مراسم افطاری هستیم

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تعداد تست های مثبت کرونایی در این استان نسبت به تست های گرفته شده به ۵۰ درصد رسیده است.

دکتر سید احمد هاشمی در جلسه استانی مدیریت کرونا که ۲۸ فروردین ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: طی هفته گذشته تعداد مبتلایان و بستری شدگان ویروس کرونا سیر صعودی شدیدی در استان داشته است.

وی افزود: بطوریکه طی امروز تعداد بستری شدگان در بیمارستان های استان به ۴۱۸ نفر رسید و متاسفانه طی شبانه روز گذشته پنج نفر فوت شدند.

هاشمی با بیان اینکه عدد R در خراسان شمالی به ۱.۵ رسیده است، ادامه داد: این عدد در هفته های گذشته رقم یک بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تاکنون به علت حضور در مراسم عروسی و عزا بوده است، بیان کرد: طی دو سه هفته گذشته در روستای لنگر مراسم عروسی با جمعیت ۱۰۰۰ نفری برگزار شده بود این در حالی است که تعدادی از ساکنان این روستا کارگرانی هستند که در شهر تهران کار می کنند و در این مراسم حضور داشتند.

به گفته این مقام مسئول این چنین مراسماتی در روستاهای چهاربید، بوبور نیز برگزار شده بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن با فرارسیدن ماه مبارک رمضان تعداد برگزاری این مراسم ها کاهش می یابد اما نگران برگزاری مراسم افطاری هستیم بطوریکه طی دو روز گذشته در مناطق حواشی شهر یکی دو مراسم افطاری با تعداد جمعیت ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفری برگزار شده بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی در ارتباط با تخت های بیمارستانی درنظر گرفته شده برای بیماران مبتلا به کرونا نیز بیان کرد: ۶۰۰ تخت بیمارستانی برای این بیماران در نظر گرفته شده بود که بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد نیز طی یکی دو روز گذشته اقدام به پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا کرده است و اکنون یک بخش فعال شده است و در صورت ضرورت یک بخش دیگر نیز در این بیمارستان اضافه خواهد شد.

به گفته وی ۵۰ تخت بیمارستانی اضافه در بیمارستان امام حسن(ع) نیز وجود دارد که در صورت نیاز به این بیماران اختصاص می یابد و علاوه بر آن طی چند روز گذشته یک بخش غیر کرونایی این بیمارستان تخلیه و به بیماران کرونایی اختصاص یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha