• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400012815892
  • خبرنگار : 71263

گوگل به گمراه کردن مصرف‌کنندگان استرالیایی متهم شد

گوگل به گمراه کردن مصرف‌کنندگان استرالیایی متهم شد

دادگاه فدرال استرالیا در حکمی اعلام کرد گوگل برخی از مصرف کنندگان را درباره اطلاعات مکان شخصی که از طریق دستگاههای اندروید جمع آوری شده، گمراه کرده است.

به گزارش ایسنا، کمیسیون مصرف‌کننده و رقابت استرالیا با اشاره به حکم دادگاه، اعلام کرد به دنبال دریافت خسارت از گوگل است با این حال به میزان آن اشاره نکرد.

راد سیمز، رئیس کمیسیون مصرف‌کننده و رقابت استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد این پیروزی مهمی برای مصرف‌کنندگان به خصوص تمامی افرادی که نسبت به حریم خصوصی آنلاین خود نگران هستند، به شمار می‌رود زیرا حکم دادگاه این پیام قوی به گوگل و سایر سایرین ارسال می‌کند که شرکت‌های بزرگ نباید مشتریان خود را گمراه کنند.

این پرونده مربوط به تنظیمات خاص گوگل مرتبط با جمع آوری اطلاعات مکان، سابقه مکان و فعالیت وب و اپلیکیشن بود.

طبق یافته های دادگاه فدرال استرالیا، گوگل به نادرستی مدعی شده که ممکن است اطلاعات تنظیمات سابقه مکان دستگاه های کاربران را در فاصله ژانویه ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸ جمع آوری کرده باشد.

تنظیمات کنترل فعالیت وب و اپلیکیشن هنگامی که فعال می شود، امکان جمع آوری، ذخیره و استفاده از اطلاعات توسط گوگل را امکان پذیر می کند و به صورت پیش فرض در دستگاهها فعال می شود. کاربران مطلع نشده بودند غیر فعال کردن سابقه مکان اما فعال نگه داشتن تنظیمات فعالیت وب و اپلیکیشن به گوگل اجازه می‌دهد به جمع آوری اطلاعات ادامه دهد.

این دادگاه استرالیایی اکنون باید تصمیم بگیرد آیا این مسئله را یک رخنه در نظر بگیرد و بررسی کند چه تعداد دفعات اتفاق افتاده است اما شبکه ABC استرالیا به نقل از راد سیمز گزارش داد این رگولاتور به دنبال دریافت جریمه از گوگل است.

سخنگوی گوگل اعلام کرد این شرکت در حال بازبینی گزینه های خود است. دادگاه بسیاری از ادعاهای رگولاتور استرالیا را رد کرد و ما با سایر یافته های دادگاه موافق نیستیم و در حال حاضر سرگرم بازبینی گزینه های خود از جمله درخواست تجدیدنظر هستیم.

بر اساس گزارش رویترز، این غول فناوری در ماه‌های اخیر مشکلات حقوقی در استرالیا پیدا کرد. دولت استرالیا به بررسی و تصویب قانونی پرداخت تا شرکتهای گوگل و فیس بوک را وادار کند به شرکت‌های رسانه‌ای بابت محتوای آنها که در پلتفرم خود نمایش می دهند پول پرداخت کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha