• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400012413109
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

کاهش خطاهای پزشکی با کمک طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی

کاهش خطاهای پزشکی با کمک طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری حذف شدن اشتباه خوانش در نسخه پزشک را یکی از فواید طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی عنوان کرد و گفت: مسئله بدخطی برخی از پزشکان، جابجا نوشتن دوز دارو و دیگر خطاهای پزشکی به کمک این طرح از بین می‌رود.

محمود فروزنده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هر طرحی در ابتدا برای عادی‌شدن نیاز به زمان دارد، اظهار کرد: عادت کردن مردم و پزشکان به سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی زمان‌بر است که البته تا حدودی برای پزشکان عادی شده است.

وی با اشاره به اینکه اشکالات پزشکان درخصوص کار با این سیستم تقریبا به‌صورت لحظه‌ای پاسخ داده می‌شود، افزود: به‌علاوه برای عموم مردم نیز اطلاع‌رسانی از طریق نصب بنر، پوستر، رسانه‌ها و گروه‌های مجازی صورت گرفته است.

فروزنده با اشاره به اینکه ایرادات این طرح نسبتا برطرف شده است، یادآور شد: البته ممکن است ایراداتی در زیرساخت‌ها مانند قطع شدن اینترنت و مختل‌شدن سیستم‌ها رخ دهد که البته محدود است و اگر ایراداتی وجود دارد مربوط به کاربران است و باید با گذر زمان به این طرح عادت کنند.

سرپرست مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری درخصوص مزایای نسخه الکترونیکی تصریح کرد: تبادل کاغذ که باعث افزایش انتقال آلودگی می‌شود، کاهش پیدا کرده، نبود دفترچه (گم شدن و ...) نیز مشکلی را ایجاد نمی‌کند و بیمار با کد ملی خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

وی حذف شدن اشتباه خوانش در نسخه پزشک را یکی دیگر از فواید این طرح عنوان کرد و ادامه داد: مسئله بدخطی برخی از پزشکان، جابجا نوشتن دوز دارو و دیگر خطاهای پزشکی به‌کمک این طرح از بین می‌ورد، علاوه بر این بر اساس راهنماهای بالینی برای هر بیماری، روند درمانی به شیوه قانونی طی شده و جلوی درخواست‌های غیر قانونی بیمار برای تجویز دارو گرفته می‌شود.

سرپرست مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به‌علاوه در داروخانه‌ها اشتباهات ثبتی، خط‌خوردگی، مخدوش شدن و ... از بین می‌رود و بیمار می‌تواند داروی خود را از همه داروخانه‌ها دریافت کند.

فروزنده با بیان اینکه یکی از مزیت‌های سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی اعلام تداخلات دارویی است، یادآور شد: طی این روند، اگر تداخل دارویی در داروهای بیمار مشاهده شود، به وی اطلاع داده خواهد شد.

وی واریز سریع دستمزد پزشکان را از دیگر مزایای طرح نسخه الکترونیکی عنوان و تصریح کرد: ۸۰ درصد پرداختی پزشکان به‌فاصله چند ساعت پس از ویزیت صورت گرفته و تاخیر در پرداخت از بین می‌رود.

فروزنده خاطرنشان کرد: هر بیمار می‌تواند به اطلاعات و سوابق خود از طریق سایت es.tamin.ir دسترسی داشته و پرونده الکترونیک و داروهای خود را در این سامانه ملاحظه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha