• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400011808773
  • خبرنگار : 50187

استاندار کرمان تاکید کرد

جوانان مدیریت روستاها را به عهده بگیرند/ نباید یک متر به حاشیه نشینی اضافه شود

جوانان مدیریت روستاها را به عهده بگیرند/ نباید یک متر به حاشیه نشینی اضافه شود

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: باید با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برخورد کرد و نباید اجازه بدهیم یک متر به حاشیه و تصرفات غیرقانونی در شهرها اضافه شود.

دکتر«علی زینی وند» امروز ۱۸ فروردین ماه در بازدید از روند ثبت نام انتخابات شوراهای روستا در بخشداری مرکزی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا است، اظهار کرد: امیدواریم همه کسانی که توانمند و علاقمند به این حوزه هستند، برای شوراهای روستا ثبت نام کنند.

وی افزود: بیش از 2700 روستا در استان کرمان واجد تشکیل شورای روستا داریم که 8700 کرسی شورا در استان تشکیل خواهد شد و برای اینکه شورای یک روستا به حد نصاب برسد باید حداقل یک نفر بیش از تعداد کرسی های موردنیاز ثبت نام کنند.

زینی وند تصریح کرد: به فرمانداران و بخشداران تاکید کرده ایم از همه ابزار قانونی استفاده و مردم و معتمدان را تشویق کنند تا کسانی که واجد شرایط هستند، ثبت نام کنند به ویژه از خانم ها و آقایان جوان و تحصیلکره در روستاها دعوت می کنم در شوراها ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: انتظار ما این است برای هر روستا حداقل دو برابر تعداد کرسی ها ثبت نام کنند زیرا ممکن است کسی مدرکی کم داشته و شرایط قانونی نداشته باشد و یک روستا و جمیعیت بدون شورا باقی می ماند؛ ممکن است اعتبارات آن روستا کاهش یافته و مدیریت اعتبارات در دست مردم همان روستا قرار نمی گیرد و نسبت به حق و حقوق قانونی خود محروم می شوند لذا خواهش می کنم جوانان از این فرصت استثنایی استفاده و مدیریت روستای خود را به عهده بگیرند.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: امکانات بخشداری و و ادارات تابعه وزارت کشور در تراز ماموریت ها و گستردگی وظایف نیست.

وی افزود: بخشداری ها را در اولویت تجهیزات در سال جدید قرار می دهیم و تلاش می کنیم این مراکز را تقویت کنیم زیرا صف اصلی مواجه و خدمت رسانی به مردم بخشداری ها هستند.

زینی وند درباره کمبود نیروی انسانی در بخشداری بیان کرد: استخدامی جدید در شرف انجام است و امیدواریم بخشی از نیروهای بخشداری از این محل تامین شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید کار انتخابات با دقت بیشتر انجام شود زیرا دوره حساسی داریم و نباید ثبت نام نامزدهای انتخابات شورهای روستا به روزهای آخر موکول شود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا شورای هیچ روستایی از حد نصاب نیفتد، گفت: بخش مرکزی کرمان بیشترین مسائل و حاشیه را دارد.

وی افزود: باید محکم روی محدوده شهر و محدوده قانونی روستا و حفاظت از اراضی ملی بایستیم و دهیاری ها باید حساس باشند و با تخلفات با شدت برخورد شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شناسنامه خوبی از حاشیه شهر کرمان درست شده و باید مسائل مهم در شهرستان دسته بندی و تصمیم گیری شود، افزود: نباید به حاشیه هایی که پیرامون تصمیمات ایجاد می شود، فکر کرد؛ مسئولیت تبعات دارد.

وی افزود: بنده انگیزه و جدیت برای حل مشکلات حاشیه نشینی را دارم و مدیری که به وظیفه اش عمل نکند اعلام کردم دستگاه قضایی گزارش بدهد و برخورد کند.

زینی وند با اشاره به اینکه اگر سالیانه دو موضوع از مسائل حاشیه ای را حل می کردیم، اکنون جمع شده بود، تصریح کرد: مدیران آنچه که فکر می کنند درست است انجام بدهند؛ اعمال حاکمیت درد و رنج دارد اما برای قشر کمی، منافع آن برای همه مردم است و باید محکم کار کرد و باید جاذبه برای کل مردم و دافعه برای متخلفین باشد.

استاندار کرمان تصریح کرد: باید با متخلفان و متصرفان اراضی برخورد کرد و نباید اجازه بدهیم یک متر به حاشیه و تصرفات غیرقانونی در شهرها اضافه شود.

وی با اشاره به بهانه تراشی ها عنوان کرد: مدیران برای خودشان مانع تعریف می کنند که کار انجام نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha