• سه‌شنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400011707743
  • خبرنگار : 50233

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اعلام کرد

تداوم بی‌توجهی‌ها با وجود سیر فزاینده کرونا/ تزریق واکسن کرونا به سه گروه هدف در سمنان

تداوم بی‌توجهی‌ها با وجود سیر فزاینده کرونا/ تزریق واکسن کرونا به سه گروه هدف در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان معتقد است که علی‌رغم سیر فزاینده ابتلا به کووید19 و افزایش همه‌گیری در این روزها، متاسفانه نشانه‌ای از توجه به روند پرخطر در رفتار جمعی مردم در ارتباط با رعایت پروتکل‌ها دیده نمی‌شود.

دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن هشدار در ارتباط با روند صعودی ابتلا به کروناویروس در کشور و استان اظهار کرد: متاسفانه برخلاف روند صعودی مبتلایان و تشدید هشدارها از سوی مسوولان حوزه سلامت، نه تنها استفاده از ماسک در بین مردم کاهش یافته بلکه این روزها شاهد برپایی دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در بین اقشاری از جامعه نیز هستیم.

وی ادامه داد: اگر این روند ادامه بیابد، شرایط خطرناک‌تر شده و هر روز کنترل روند همه‌گیری برای همکاران پرتلاش ما در حوزه سلامت نیز سخت‌تر خواهد شد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اشاره به افزایش محسوس مبتلایان در جمععیت تحت‌پوشش این دانشگاه از عموم شهروندان خواست: حتی در صورت مشاهده علائم خفیف سرماخوردگی نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کنند تا در صورت ابتلا به کروناویروس روند درمان آنها به موقع شروع شود.

دانایی از بستری شدن 20 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ تنها در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد و گفت: این در حلی است که یک روز پیش از آن نیز 16 بستری جدید و 163 تست مثبت سرپایی در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه ثبت شده که به روشنی گویای روند صعودی مبتلایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در 6 شهرستان تحت پوشش دانشگاه پرداخت و افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 19 هزار و 756 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدهند.

وی تصریح کرد: جدا از موارد مثبت سرپایی تنها از 16 لغایت 17 فروردین ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 20 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به‌این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و 952 نفر رسیده است .

دکتر دانایی یادآوری کرد: علاوه بر این 14 هزار و 804 بیمار مبتلای قطعی دیگر نیز به صورت سرپایی در بیمارستان‌های استان  شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: موارد بهبودی بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 4174 نفر رسید.

وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها نسبت به هر گونه عادی‌انگاری در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تاکنون سه گروه: کادر درمان خط مقدم مقابله با کروناویروس، جانبازان و سالمندان مستقر در خانه‌های سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان واکسن خود را دریافت کردند.

دانایی گفت: به محض دریافت دوزهای دیگری از واکسن، به سرعت براساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا در اختیار گروه‌های هدف قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha