• سه‌شنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400011707715
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یادی از یک عبد صالح

یادی از یک عبد صالح

ایسنا/اصفهان یکی از اساتید حوزه و دانشگاه، درباره جایگاه علمی و اخلاقی محمد فولادگر، مدرس و مفسر نهج‌البلاغه که به‌تازگی دار فانی را وداع گفته، جزئیاتی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای به ایسنا گفت: آشنایی من با مرحوم فولادگر به زمان انقلاب بر می گردد. او با کسانی که در راه انقلاب مبارزاتی داشتند شریک بود و با پیشه کردن صنعتگری که کاری پر زحمت و کم در آمد محسوب می‌شد، برای چندین نفر شغل ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: مرحوم فولادگر بعد از مرحوم آیت‌الله حاج میرزا علی شیرازی که شهید مطهری از ایشان به بزرگی یاد می‌کند، چراغ نهج‌البلاغه را در استان اصفهان روشن کرد و عصرهای شنبه جلساتی داشت که بزرگانی مانند حاج مهدی طباطبایی و آقایان زهتاب، اسماعیلی و فرنیا نیز در آن حضور پیدا می‌کردند.

مدیر سابق دارالقرآن کریم اصفهان، خاطرنشان کرد: جلسات نهج‌البلاغه این مدرس بسیار پرفایده بود چون مرحوم فولادگر به‌ظاهر مطلب اکتفا نمی‌کرد و به‌صورت ریشه‌ای، واژه‌ها و مفاهیم را مورد بررسی و تدقیق قرار می‌داد، سپس به فراخور مناسبت‌های مرتبط آن را برای مخاطبان بازگو می‌کرد. همین امر باعث می‌شد که جلسات او افراد زیادی را به خود جذب کند.

اژه‌ای یادآور شد: مرحوم فولادگر اعتقاد داشت که باید کار را از حکمت‌های نهج‌البلاغه شروع کرد تا مخاطب از مفاهیم عمیق و سنگین خطبه‌ها خسته نشود و وقتی به‌واسطه حکمت‌ها لذت انس با این کتاب را به مخاطب می‌چشاند، شروع به طرح بحث‌های سنگین‌تر می‌کرد.

وی افزود: خلاصه‌ای از درس‌های نهج‌البلاغه محمد فولادگر در قالب کتاب منتشر شده و مخاطبان می‌توانند از آن بهره ببرند.

دبیر سابق دفتر حزب جمهوری اسلامی در اصفهان تصریح کرد: اوایل انقلاب مرحوم فولادگر از طرف حزب جمهوری اسلامی برای عضویت در مجلس نامزد شد، مورد حمایت خانه کارگر قرار گرفت و توانست در آن زمان حدود ۱۰۰ هزار رأی بیاورد که این امر نشان از پایگاه محکم مردمی او داشت.

اژه‌ای، ویژگی‌های اخلاقی مرحوم فولادگر را چنین برشمرد: او فردی بسیار صبور، حلیم، متواضع، مؤدب و دلسوز بود که به اصطلاح ما اصفهانی‌ها به مخاطب دل می‌داد و با توجه کامل به حرف مردم گوش می‌کرد. بنده از او به‌عنوان عبد صالح یاد می‌کنم و امیدوارم که با اولیا محشور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha