• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400011506199
  • منبع : نمایندگی زنجان

کشف ظروف سفالی دوره اشکانی در ابهر

کشف ظروف سفالی دوره اشکانی در ابهر

ایسنا/زنجان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از کشف دو کوزه سفالی در شهرستان ابهر خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، حسن‌علی فضلی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان حوزه یگان ‌حفاظت میراث‌فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی شهرستان به روستای شریف‌آباد اعزام و مأموران در بازرسی از منزل فرد مذکور، موفق شدند دو کوزه سفالی تاریخی را کشف کنند.

وی نقش اعضای دوست‌داران میراث‌فرهنگی را در این عملیات حائز اهمیت دانست و افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که سفال‌ها متعلق به دوره اشکانی است.

این مسئول متذکر شد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در خصوص آثار باستانی هر کشور، حفاظت و نگه‌داری اصولی از آن‌ها در برابر فرسایش گسترده در گذر زمان و شرایط جوی است که در این راستا انجام مطالعات گسترده و اقدامات مرمتی بسیار ضروری است، به همین منظور یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با همراهی و همکاری عموم مردم به ثبت وضعیت اثر و اعلام تغییرات فرسایشی آن‌ها اعم از محوطه، تپه‌ها، بناها، پل‌ها و ... می‌پردازد.

فضلی یادآور شد: خوشبختانه نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، میراث‌بانان افتخاری و نیز دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به ‌صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت و محافظت می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییرات و فرسایش در آثار استان، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ‌صورت مشارکت اجتماعی و دوست‌دار میراث‌فرهنگی اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha