• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400011505992
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس ستاد انتخابات اردبیل خبر داد؛

رقابت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا بر سر 3417 کرسی پارلمان محلی

رقابت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا بر سر 3417 کرسی پارلمان محلی

ایسنا/اردبیل رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا برای رسیدن به سه هزار و 417 کرسی پارلمان محلی با هم رقابت می‌کنند.

بهروز ندایی در جلسه ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: با اتمام ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای شهر که از 20 تا 26 اسفندماه سال گذشته انجام شد، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی به انجام رسیده و 21 فروردین ماه پرونده‌ها برای بررسی صلاحیت کاندیداها در هیئت نظارت تحویل آنها خواهد شد.

وی تصریح کرد: چنانچه داوطلبان بعد از اعلام بررسی صلاحیت‌ها اعتراضی به این فرآیند داشته باشند، در شهرها می‌توانند به هیئت عالی نظارت اعتراض کرده تا در یک فرآیند مشخص به این اعتراض‌ها رسیدگی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل به ثبت‌نام 878 نفر برای رقابت در انتخابات شوراهای شهرها در سطح استان اشاره کرد و گفت: در 31 شهر استان 878 داوطلب برای راهیابی به پارلمان محلی ثبت‌نام کرده تا بعد از تأیید صلاحیت رقابت خود را انجام دهند.

ندایی افزود: از این تعداد 165 نفر با انتخاب مردم به عنوان عضو اصلی و 101 نفر به عنوان عضو علی‌البدل راهی شوراهای شهر خواهند شد تا در مجموع 266 نفر از سوی مردم به عنوان عضو اصلی و علی‌البدل انتخاب شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مراحل بررسی صلاحیت‌ها، تأیید نهایی، تبلیغات و روز رأی‌گیری کاملا در فرآیند انتخابات مشخص شده و ما انتظار داریم کاندیداها از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.

ندایی اضافه کرد: زمان قانونی تبلیغات 20 تا 26 خردادماه برای شوراهای شهر و روستا تعریف شده و قبل از این موعد هرگونه تبلیغات کار خلاف محسوب شده و قطعا در پرونده کاندیداها چنین تخلفاتی به ثبت می‌رسد.

وی از آغاز ثبت‌نام کاندیداهای شورای روستا از 16 فروردین ماه خبر داد و بیان کرد: از هشت صبح 16 فروردین ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای روستا در استان اردبیل آغاز خواهد شد و این فرآیند تا 22 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

ندایی ادامه داد: کاندیداهای شوراهای روستا به چهار طریق اپلیکیشن موبایلی،‌ کامپیوتر شخصی، دفاتر پیشخوان و مراجعه به بخشداری‌ها می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از بین ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات شوراها سه هزار و 252 نفر به عنوان عضو اصلی و دو هزار و 157 نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب خواهند شد تا با رأی مردم پنج هزار و 407 نفر به عنوان عضو اصلی و علی‌البدل شوراهای روستا انتخاب شوند.

ندایی تصریح کرد: در روستاهای زیر 20 خانوار انتخابات شوراها برگزار نمی‌شود و قرار است در سایر مناطق روستایی برای انتخاب اعضای شوراهای روستا انتخابات در 28 خردادماه به انجام برسد.

وی با گرامیداشت هفته پاسداشت سربازان گمنام امام عصر (عج) گفت: ما شرایط حساسی را در کشور تجربه می‌کنیم و این هوشیاری و صلابت سربازان گمنام امام عصر (عج) است که امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آوردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به دو نعمت امنیت و سلامت به عنوان نعمت‌های مغفول‌ مانده اشاره کرد و افزود: ما هم در حوزه سلامت به همراهی مردم در عدم ورود به پیک چهارم کرونا نیازمندیم و هم در تأمین امنیت به تلاش و مجاهدت نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی نیازی مبرم داریم.

ندایی خاطر نشان کرد: بسیاری از توطئه‌های سخت را نیروهای اطلاعاتی و سربازان گمنام امام عصر (عج) از سر این کشور دور کردند و خنثی کردن این توطئه‌ها در حقیقت بزرگترین افتخار برای تأمین‌کنندگان امنیت داخلی است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل مرزی بودن استان اردبیل را یک موقعیت حساس و خطیر توصیف کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر با تلاش سربازان گمنام امام عصر (عج) نه تنها توطئه متعدد گروه‌های تکفیری و الحادی خنثی شده بلکه با هوشیاری آنها توطئه‌های متعدد بر اثر حوادث رخ داده در کشور خنثی و زمینه تأمین امنیت پایدار و دفع شیطنت‌های دشمنان به وجود آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha