• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400011405504
  • خبرنگار : 50300

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه چمران اهواز:

نهادهای مردمی و جریانات سیاسی شرایط را برای مشارکت مردم در انتخابات فراهم کنند

نهادهای مردمی و جریانات سیاسی شرایط را برای مشارکت مردم در انتخابات فراهم کنند

ایسنا/خوزستان عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به وظیفه نهادها و جریانات سیاسی در انتخابات پیش رو، گفت: ارگان‌های حاکمیتی، دولتی، نهادهای مردمی، جریانات سیاسی و... موظف هستند که شرایط را برای حضور مردم در انتخابات فراهم کنند.

احسان کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز این عقیده که در شرایطی هستیم که شاهد تراکم مشکلات سیاسی و اقتصادی هستیم و نخستین تبعات مشکلات سیاسی و اقتصادی از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی و مهم‌تر از آن کاهش سطح مشارکت سیاسی است، افزود: دولت موظف است در زمان باقی مانده تا انتخابات، شرایط را برای حضور مردم در عرصه سیاسی به بهترین شکل ایجاد کند. دولت در زمان باقی مانده باید مشکلات معیشتی مردم را در حد توان حل کند تا امکان مشارکت سیاسی بیشتر مردم فراهم شود.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اهمیت مشارکت سیاسی مردم در انتخابات پیشرو، تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث ارتقای امنیت ملی می‌شود. همچنین ارتقای امنیت و ثبات سیاسی، امکان مذاکره ایران در سطح بین‌المللی را افزایش خواهد داد. مشارکت سیاسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری آینده هم در بعد داخلی و هم بعد بین‌المللی اهمیت فراوانی دارد.

کاظمی با اشاره به وظیفه نهادها و جریانات سیاسی در انتخابات پیش رو، گفت: ارگان‌های حاکمیتی، دولتی، نهادهای مردمی، جریانات سیاسی و.. موظف هستند که شرایط را برای حضور مردم در انتخابات فراهم کنند. حضور مردم نیز به تبعِ علاقه‌ای که به وطن دارند، باعث پیشرفت می‌شود و همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی خود اشاره داشتند، بیش از توان دفاعی و دیپلماسی، حضور و قدرت مردم است که می‌تواند ایرانی قوی ایجاد کند و از این طریق امکان ایجاد توسعه و پیشرفت فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha