• جمعه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400011304947
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه موقت رشت:

رفع مشکلات اقتصادی منوط به حمایت از تولید داخلی است

رفع مشکلات اقتصادی منوط به حمایت از تولید داخلی است

ایسنا/گیلان امام جمعه موقت رشت، مهار مشکلات معیشتی همچون گرانی و تورم و بیکاری را از دیگر نتایج حمایت از تولید داخلی دانست و متذکر شد: باید پای درد دل تولیدکنندگان بنشینیم و مانع زدایی ها را براساس خواست آنان انجام دهیم تا برای جهش تولید رغبت پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد طیبی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی دهه اخیر توجه ویژه ای به مسئله اقتصاد نشان دادند و رنگ و بوی حمایت از تولید در شعار سال ها وجود دارد.

وی رفع مشکلات اقتصادی را منوط به جهش تولید دانست و افزود: شعارهای اقتصادی نباید در حد شعار باقی بماند و هرچه زودتر توسط مسئولان عملیاتی شود.

امام جمعه موقت رشت، از مسئولان خواست بر تولید داخلی تکیه کنند و یادآور شد: رفع موانع تولید با حذف و اصلاح قوانین دست و پا گیر اتفاق می افتد.

حجت الاسلام طیبی، با بیان اینکه تحقق شعارهای اقتصادی مشکلات معیشتی جامعه را حل می کند، گفت: پشتیبانی از تولید و رفع موانع نیازمند عزم همگانی مسئولان به ویژه قوای سه گانه است و در سال جاری باید بیش از پیش شاهد همت مسئولان جهت شکوفایی اقتصادی کشور باشیم.

وی مهار مشکلات معیشتی همچون گرانی و تورم و بیکاری را از دیگر نتایج حمایت از تولید داخلی دانست و متذکر شد: باید پای درد دل تولیدکنندگان بنشینیم و مانع زدایی ها را براساس خواست آنان انجام دهیم تا برای جهش تولید رغبت پیدا کنند. در این راستا نیازمند ارتباط بیشتر مسئولان با تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان اقتصادی هستیم.

امام جمعه موقت رشت، با اشاره به فرارسیدن انتخابات بزرگ خردادماه ۱۴۰۰، اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عزت و اقتدار نظام اسلامی را به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام طیبی، با مهم دانستن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، عنوان کرد: شوراهای اسلامی کمک کار مردم در انعکاس مطالباتشان به مسئولان اجرایی خواهند بود لذا مردم افراد موثر را انتخاب کنند. متاسفانه در دوره های گذشته شاهد عملکرد ضعیفی از شوراها هستیم که لازم است حداکثر استفاده از این ظرفیت خوب صورت گیرد.

وی همچنین از هیئت های نظارت و اجرایی انتخابات خواست در تایید یا رد صلاحیت ها به شایستگی های افراد توجه کنند و گفت: براساس قانون تعهد و تخصص در کنار اخلاق و اعتقاد داوطلبان بسیار مهم است و زمینه انتخاب درست و آگاهانه تر برای مردم فراهم می شود.

امام جمعه موقت رشت، ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: سالروز تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین روزهای تاریخ اسلام است که با رای قاطع مردم در یوم الله ۱۲ فروردین تحقق یافت و زمینه ساز شکل گیری حکومت دینی به رهبری مرجعیت دینی در کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha