• پنجشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400011204548

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس:

مردم لامرد و مهر نباید دغدغه سیمان داشته باشند

مردم لامرد و مهر نباید دغدغه سیمان داشته باشند
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود کارخانه سیمان در لامرد، گفت: مردم شهرستان‌های لامرد و مهر نباید دغدغه سیمان داشته باشند.

سید موسی موسوی در نشست بررسی و رفع مشکلات مردمی در خصوص موضوع سیمان با اشاره به وجود کارخانه سیمان در لامرد، بر ضرورت حل دغدغه مردم برای تهیه سیمان تأکید کرد و گفت: کمبود سیمان در این منطقه هیچ توجیهی ندارد و باید با حضور همه مسئولین مربوطه و با استفاده از راهکارهای مختلف فوراً این مشکل حل شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، موسوی با انتقاد از آنچه سوءمدیریت در زمینه توزیع سیمان عنوان می‌کرد، خواستار برگزاری جلسه فوری مسئولان اجرایی در فرمانداری‌های دو شهرستان برای کنترل بازار سیمان و حل این مشکل شد و تأکید کرد: سکوت، بی‌اعتنایی و کوتاهی بخش اجرایی نتیجه‌ای جز آسیب و ضرر به مردم نخواهد داشت.

او ادامه داد: من در کنار مردم مطالبه‌گر هستم و همچنان که تاکنون در مجلس از وزیر صنعت در این‌باره طرح سوال شده و تذکر داده‌ایم، سایر پیگیری‌ها را نیز از طریق دادستانی و دیگر نهادهای نظارتی و امنیتی انجام خواهم داد.

موسوی با اشاره به توضیحات مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد و اعلام آمادگی این واحد صنعتی برای تأمین تمام نیازهای دو شهرستان تأکید کرد: وظیفه ما به‌عنوان نماینده مجلس نظارت و مسئولیت اجرایی به‌عهده دولت است.

او خاطرنشان کرد: راهکارهای مختلفی نظیر تقویت عرضه مستقیم، نظارت بر عملکرد توزیع عاملان، برخورد قاطع با کم‌فروشان و گران‌فروشان، تحویل به اندازه کافی و به‌موقع، جلوگیری از خروج غیرقانونی از شهرستان، کنترل قیمت حمل و ... وجود دارد که در صورت اهتمام دولت و توجه مسئولان اجرایی منطقه به این پیشنهادات، می‌توان معضل کمبود سیمان را به‌سرعت حل کرد.

اختلاف قیمت عامل کمبود سیمان در لامرد و مهر است

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد نیز در این نشست گفت: با توجه به ایام تعطیلات و توقف فعالیت برخی از کارخانه‌های دیگر، مشکل کمبود سیمان تشدید شده که به نظر می‌رسد با پایان تعطیلات این مشکل کمتر خواهد شد.

ابراهیم غلامزاده با رد کمبود عرضه سیمان به دلیل صادرات به کشورهای خارجی، گفت: طی چند ماه اخیر کارخانه سیمان لامرد افزایش چندین ‌برابری توزیع در لامرد و مهر را داشته، اما مشکل جای دیگری است که باید دستگاه‌های اجرایی بر توزیع صحیح توسط فروشگاه‌ها نظارت کنند.

غلامزاده یکی از عوامل اصلی کمبود سیمان در دو شهرستان را اختلاف زیاد قیمت سیمان درب کارخانه با قیمت شهرستان‌های همجوار عنوان و اضافه کرد: قیمت هر تن سیمان درب کارخانه ۲۴۰ هزار تومان و در شهرستان‌های همجوار مثل عسلویه، کنگان، لار و حتی شیراز تا ۷۵۰ هزار تومان، است.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد گفت: به‌خاطر این سوددهی بسیاربالا بخشی از سیمانی که تحویل عامل‌های فروش مصالح ساختمانی منطقه شده، به شهرستان‌های همجوار رفته است و مسئولین اجرایی هم هیچ نظارتی بر این موضوع ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha