• پنجشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400011204519
  • خبرنگار : 50429

مدیر عامل تاکسیرانی خبر داد

کاهش شکایات از تاکسیرانی مشهد 

کاهش شکایات از تاکسیرانی مشهد 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: نسبت به سال گذشته کاهش شدیدی در شکایات داشتیم و یکی از دلایل کاهش شکایت پیاده کردن سیستم رسید سفر و نصب سه استند هوشمند درخواست تاکسی در مبادی ورودی راه آهن، پایانه مسافربری و فرودگاه هاشمی‌نژاد  است که رسید سفر  ارائه می‌کنند.

احمد محبی در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به اینکه شکایت‌های  واصل شده  در این دوران از قبل از عید تاکنون  فقط دو  مورد بوده‌ است‌، بیان کرد: نسبت به سال گذشته کاهش شدیدی در شکایات داشتیم و در بحث تخلفات بیشتر تخلفاتی که به ما اعلام شده نرخی بوده ‌است. یکی از دلایل کاهش شکایت پیاده کردن سیستم رسید سفر و نصب سه استند هوشمند درخواست تاکسی در مبادی ورودی راه آهن، پایانه مسافربری و فرودگاه هاشمی‌نژاد  است که رسید سفر  ارائه می‌کنند و مشخصات راننده، هزینه سفر و همه اطلاعاتی که راننده و مسافر به آن نیاز داشته باشند برای دو طرف ارائه می‌شود.

وی در خصوص مزایای این طرح بیان کرد:  خدمات ارائه شده از طریق این طرح دقیق‌تر است؛ به عنوان مثال اطلاعات هویتی  راننده و شماره تلفن همراه او  در اختیار مسافر قرار می‌گیرد و چنانچه مسافر اشیائی را جا گذاشت می‌تواند با راننده تماس بگیرد و درخواست کند که اشیاء را ارجاع دهد. یکی از مشکلاتی که در گذشته مسافران و راننده‌ها با آن مواجه بودند  این بود که چون مسافران پول خرد به همراه نداشتند، کرایه سفر یا به نفع تاکسی و یا به نفع مسافر گرد می‌شد. که این موضوع با انجام پرداخت‌های الکترونیک رفع شد. 

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: مسئله‌ای که خیلی برای هر مسافری مهم است قیمت  کرایه تاکسی است و همه دوست دارند که در کمترین زمان، با قیمت متعارف یا از پیش تعیین شده به مقصد خود برسند. در گذشته به دلایل مختلف، مانند همراه داشتن بار، توقف و ماندن در ترافیک، نرخ تاکسی  با نرخی که در ابتداء سفر، تعیین شده بود تفاوت  می‌کرد. اما در حال حاضر در رسیدی که مسافر دریافت می‌کند مدت زمان تقریبی سفر، مسیر تردد و قیمت ثابت مشخص می‌شود. 

محبی  در خصوص هدف  نصب استندهای هوشمند درخواست تاکسی گفت: رسالت شهرداری ومدیریت شهری، این است که  خدمات را در بستر مجازی به همه مردم ارائه دهد، ما چه در قالب شهرداری و چه در قالب پرداخت‌های الکترونیک از این قالب،  پرداخت‌هایمان را الکترونیک کردیم که نرم‌افزارهای کیان، بر روی خودروها نصب می‌شود  و افراد می‌توانند پرداخت الکترونیک کنند و جوایزی را هم نسبت به پرداخت‌ها  در نظر گرفتیم. 

وی در خصوص ارائه خدمات مسافربری به زائرین در نوروز اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی، در مبادی ورودی مشهد مقدس مانند فرودگاه، راه‌آهن و پایانه، بیش‌از هزار دستگاه خودرو به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به زائرین و مجاورین قرار داد. همچنین شبکه‌های بی‌سیم را آماده باش قرار دادیم که اگر  مجاورین در هر ساعت از شبانه‌روز باتوجه به  ممنوعیت تردد، نیازی به تردد داشتند بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: بیش‌از ۱۵ پایگاه دریافت و رسیدگی به شکایات در سطح شهر طراحی کردیم که تا پاسی از شب همکاران ما به صورت دوشیفت حضور دارند. کانترهایی را نیز در ورودی کیوسک‌ها نصب کرده‌ایم تا  زائرین و مجاورین بتوانند مستقیما  انتقادات و پیشنهادات خود را به سازمان تاکسیرانی اعلام کنند. 

محبی عنوان کرد: در وضعیت ظاهری کیوسک‌ها تغییراتی ایجاد کردیم زیرا وضعیت ظاهری کیوسک‌ها خصوصا در مبادی ورودی که به عنوان ویترین شهری محسوب می‌شود بسیار مهم است.  باتوجه به شرایط کرونا یکسری اقلام فرهنگی ایجاد کردیم و تمام ناوگان‌ را به کاور جدا کننده مجهز کردیم که فضای کابینه راننده از مسافر جدا شود. همچنین در خصوص سرنشین مجاز نیز اعلام کرده‌ایم که دستورالعمل ‌های ستاد کرونا حتما رعایت شود. 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پرداخت‌ کرایه سفر، اعلام کرده‌ایم که چه  تاکسیران‌ها و چه زائرین و مجاورین  تا جایی که می‌توانند  از نرم افزارهای الکترونیکی مانند کیان که بر روی تاکسی‌ها نصب است، استفاده کنند و برای تاکسیران‌ها در این خصوص جوازی  در نظر گرفته‌ایم. تمام خدمات ما مواردی بوده که بتوانیم رضایت زائر و مجاور را داشته باشیم. 

محبی ادامه داد: در رابطه با موارد نظارتی و آماده باش ناوگان، تیم‌هایی را  با قوای نظارتی خودمان که از نیروهای صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی بودند در نظر گرفتیم که در خطوط تاکسیرانی حضور پیدا می‌کردند و وضعیت قیمت تاکسی‌ها را رصد کرده و اخطار لازم را در صورت عدم رعایت نرخ مصوب، به آن‌ها می‌دادند. تعداد ناوگان فعال ما بیش‌ از ۱۰ هزار  است که  مرخصی آن‌ها را در  این ایام حذف کردیم تا بتوانند بیشتر داخل شهر حضور داشته باشند و خدمات شایسته را به مسافران بدهند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اظهار کرد:  یکی دیگر از خدمات سازمان تاکسیرانی، توزیع ماسک و محلول، آفتاب‌گیرها، خوش‌بو کننده و دستمال کاغذی به تاکسیران‌ها بود و به تمام خطوط منتهی به  حرم مطهر و مبادی ورودی که خطوط برخوردار شهر هستند الزام کردیم که خودرو باید حتما کارواش رفته و مرتب باشد، وضعیت ظاهری راننده را نیز متذکر شدیم که خدمت اصلی را به مسافرین و زائرین ارائه کنیم.

وی ادامه داد:  ما  یکسری خدمات هم به راننده‌هایمان ارائه می‌دهیم؛ به عنوان مثال در دوران کرونا  که درآمدهایشان کاهش پیدا کرد  و همه اصناف به نوعی با چالش درآمدی مواجه شدند، کاهش و بخشودگی آبان ماه را داشتیم، همچنین  اولین مجموعه ورزشی شهدای تاکسیران‌ها را راه‌اندازی کردیم. خدمات رفاهی به تاکسیران‌ها می‌دهیم و یک سامانه رفاه تاکسی راه اندازی کردیم که تاکسیران‌ها در آن‌جا لاستیک به قیمت دولتی و مصوب دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha