• دوشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400010903100
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

تمامی روزهای سال باید به موضوع مهدویت اختصاص پیدا کند

 تمامی روزهای سال باید به موضوع مهدویت اختصاص پیدا کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه تمامی روزهای سال باید به موضوع مهدویت اختصاص پیدا کند، گفت: مهدویت رکنی اساسی در اندیشه اعتقادی، فکری و رفتاری شیعه است، تمام عمر باید با حضرت زندگی کنیم و احساس حضور و ناظر بودن ایشان نسبت به رفتار و اعمالمان را احساس کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین باقر مختاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علت کمرنگ بودن موضوع مهدویت در جامعه این است که تنها به نیمه شعبان و ایام ولادت حضرت مهدی (عج) معطوف شده که این مسئله آسیب‌زا است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی روزهای سال باید به موضوع مهدویت اختصاص پیدا کند، افزود: مهدویت رکنی اساسی در اندیشه اعتقادی، فکری و رفتاری شیعه است، تمام عمر باید با حضرت زندگی کنیم و احساس حضور و ناظر بودن ایشان نسبت به رفتار و اعمالمان را احساس کنیم.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه اعتقادات مردم نسبت به گذشته کمی تغییر یافته است، یادآور شد: این مسئله به‌دلیل بالا رفتن سطح اطلاعات نسبت به قبل است، اما باید گفت که دین اسلام جهان‌شمول بوده و همواره می‌تواند به تمام سوالات پاسخ دهد.

مختاری تاکید کرد: پرداختن به موضوع مهدویت با توجه به اقتضائات جامعه به‌ویژه وظیفه افرادی است که درباره دین مطالعه می‌کنند، متاسفانه نتوانسته‌ایم به‌صورت کاربردی معارف دینی را تبیین کنیم، باید برای جوان امروز کارکرد مهدویت به زبان خودش بیان شود و بتوان به شبهات وی پاسخ داد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: اتاق فکر و اندیشکده‌های زیادی توسط دشمنان تشکیل شده است، بنابراین دانشگاهیان و حوزویان مسئولیت خطیری دارند.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی انقلاب زمینه‌سازی برای ظهور است، گفت: مجلس باید در قوانین خود برنامه‌ها را به‌نحوی تنظیم کند که هدف رسیدن به حکومت امام زمان (عج) باشد، مهدویت باید به مسئله‌ای اجتماعی تبدیل شود بنابراین جهت‌گیری‌های جامعه باید به این سمت حرکت کند.

مختاری خاطرنشان کرد: روایت است که پیش از ظهور حضرت، حرف ایشان باید سر زبان‌ها افتد و گفتمان مهدویت در جامعه شکل بگیرد پس این گفتمان باید در جامعه محقق شود، برگزاری برنامه‌های هفتگی برای حضرت مهدی  (عج) با ارسال پیامک و یا ساختن آثار هنری، برگزاری دعای ندبه و استغاثه به حضرت، سنت‌هایی مانند اطعام مهدویت و کمک مومنانه به نیت حضرت در تقویت گفتمان مهدویت اثرگذار است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد درخصوص تاثیرگذاری جشن‌های نیمه شعبان تصریح کرد: برگزاری این جشن‌ها می‌تواند باعث افزایش نام حضرت در جامعه شود، البته لازم به ذکر است که این جشن‌ها باید به سمت و سوی حل مشکلات مردم برود.

وی افزود: می‌توان بخشی از هزینه‌های جشن‌های نیمه شعبان را برای حل معضلات اجتماعی اختصاص داد، قطعا نام حضرت در حل آن مشکل تاثیر دارد، میلاد امام زمان (عج) می‌تواند مبدا تحول جامعه شود.

مختاری در پایان گفت: مهم‌ترین وظیفه مردم و مسئولان در شرایط کنونی، احساس حضور حضرت در زندگی‌، دلدادگی،  ارتباط با ایشان و زمان گذاشتن برایشان و زمینه‌سازی ظهور است، با کسب آگاهی و افزایش اطلاعات هر جوان می‌تواند در فضای مجازی کانون مهدویت راه‌اندازی کند و با اطلاعات صحیح پاسخ‌گوی شبهات باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha