• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 00062148418
  • خبرنگار : 50534

رئیس دادگستری استان زنجان:

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: انقلاب اسلامی یک نعمت الهی است و باید قدر آن را بدانیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادق‌نیارکی ظهر امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در مراسم کلنگ‌زنی طرح توسعه دانش بنیان شرکت پست‌های ایران ترانسفو، اظهار کرد: یکی از مصادیق قدردانی از انقلاب اسلامی تبیین دست‌آوردهای آن است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف، افزود: از دیگر مصادیق جهاد تبیین هم این است که تاریخ را بدانیم، مناسبت‎‌هایی که اتفاق افتاده را درست تبیین کنیم، گاهی خیلی از خواص نمی‌دانند نکات را نمی‌دانند چه برسد به توده مختلف مردم، برخی فکر می‌کنند یک انقلابی شد دولتی رفت و دیگری آمد کاملا طبیعی، اما انقلاب اسلامی ایران یک عنایت و نعمت الهی بود.

این مسئول با اشاره به روایتی از حضرت موسی که تاکید بر یادآوری نعمت خداوند دارند، ادامه داد: انقلاب اسلامی که در سال ۵۷ پیروز شد انقلاب الهی و نعمت بود. با گذشت ۴۴ سال بر خود وظیفه بدانیم که تببین داشته باشیم؛ چرا که انقلاب دستاوردهای خوب و بی‌شماری داشته و دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه اخبار در دست همه است، ابراز کرد: با مقایسه آماری با قبل انقلاب متوجه می‌شویم که کل صنایع بزرگ و کوچک در سال ۵۷ به ده هزار واحد نمی‌رسید در حالی‌که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنعتی در کشور فعال است که این‌ها همه به برکت انقلاب اسلامی است‌.

این مسئول با اشاره به اینکه با فعالیت هر واحد صنعتی و آغاز به کار آن صدها شغل ایجاد می‌شود، اذعان کرد: همه اینها دستاوردی برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه شاهد کلنگ‌زنی یک مجموعه‌ای هستیم که در نتیجه تلاش جوانان ایرانی به این مرحله رسیده است، تشریح کرد: امروز به عنوان نخستین روز دهه فجر روز پربرکتی بود چون طرح اشتغال‌زایی به بهره‌برداری رسید.

صادقی‌نیارکی با اشاره به ایجاد ۱۰۰ شغل در این واحد جدید، بیان کرد: با وجود تحریم و محدودیت به خودکفایی رسیدیم و با همت جوانان این مجموعه وابستگی به کشورهای خارجی کم شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به دوران وابستگی کشور، اشاره‌ای به آمار بانک جهانی داشت و افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی اقتصاد کشور تولید ناخالص ملی است، قبل از انقلاب ۱۶ درصد بود که امروز به ۴۰ درصد رسیده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه مجموعه ایران‌ترانسفو در سال ۵۷ تنها ۳۰۰ کارگر داشت و امروز به برکت انقلاب شاهد به‌کارگیری ۵ هزار نفر است، تشریح کرد: میزان تولیدات این واحد صنعتی نیز از هزار مگاولت به ۴۰ هزار مگاولت رسیده (یعنی ۴۰ برابر شده) است.

صادقی‌نیارکی با اشاره به ۱۰۰ واحد فعال دانش‌بنیان در استان، بیان کرد: ۸ شرکت دانش‌بنیان زیر نظر ایران‌ترانسفو فعالیت می‌کند که حالا می‌توانیم بگویم به معنای واقعی تولید رسیده‌ایم و این مونتاژ نیست.

وی با اشاره به تلاش و نقشه شوم دشمن برای براندازی و اعمال محدودیت‌ها، خاطرنشان کرد: حوادث اخیر یک جنگ ترکیبی بود باید بدانیم دشمنان از دشمنی خود کوتاه نمی‌آیند؛ از این‌رو در این فضا باید تلاش‌مان را بکنیم تا این مسیر سخت را بپیمایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha