• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 00062132055
  • خبرنگار : 50291

فرمانده سپاه شهرستان ورامین:

شهدای مدافع حرم عزت واقتدار را برای ایران به ارمغان آوردند

شهدای مدافع حرم عزت واقتدار را برای ایران به ارمغان آوردند

ایسنا/تهران فرمانده سپاه شهرستان ورامین گفت: شهدای مدافع حرم عزت و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند، وقتی بر سر مزار شهدای مدافع حرم می‌رویم اکثرا متولد دهه ۷۰ هستند، اگر شهدای مدافع حرم نبودند علاوه بر جنایت‌هایی که در سوریه، لبنان و سایر کشورها اتفاق می‌افتاد ممکن بود لازم باشد در همدان، کرمانشاه و سایر شهرهای کشور با این گروهگ تکفیری بجنگیم.

مهدی امینی  شامگاه چهارشنبه ۲۱ دی ماه در مراسم سالگرد شهادت شهید مدافع حرم مهدی حیدری که در مسجد جامع حضرت ولیعصر (عج) خیرآباد شهرستان ورامین برگزار شد، اظهار کرد: در ارتباط با حضرت زهرا (س) در قرآن کریم در سوره کوثر داریم که خداوند به پیامبر اعظم می‌فرماید ما خیر کثیر را به تو هدیه کردیم پس به شکرانه این خیر کثیر به درگاه خدا شکر بجا آور و قربانی کن و خدای متعال اراده کرد که نسل پیامبر اسلام از طریق حضرت فاطمه زهرا (س) گسترش پیدا کند و ما امروز در جای جای کشورمان نسل سادات را می‌بینیم و این از جایگاه والای آن حضرت حکایت دارد.

فرمانده سپاه ورامین گفت: حضرت امام راحل در سال ۵۷ با رهبری پیامبر گونه خودشان و با حضور در صحنه مردم ما را از اسارت نظام طاغوت ستمشاهی ۲۵۰۰ ساله نجات دادند و اگر بخواهیم یکی از دستاوردهای انقلابی را بگوییم این است که مردم بر سرنوشت خودشان حاکم شدند، یعنی نظام جمهوری اسلامی، نظامی بر پایه رای خود مردم است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از وقایع قرن ۲۱ بود، انقلابی که شعارش نه شرقی و نه غربی بود و در دورانی که جهان به دو قطب غرب به سرکرده آمریکا و شرق به سرکرده شوروی سابق تقسیم شده بود یعنی هیچ کشوری نبود که مستقل باشد اما انقلاب اسلامی با این شعار به دنیا فهماند که ما زیر سلطه هیچ کشوری نیستیم.

امینی اظهار کرد: چرخ صنعت غرب با نفت می‌چرخید و توطئه‌های مختلفی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، یکی از این توطئه‌ها بحث عملیات‌های تروریستی و شهادت نخبگان سیاسی و فکری کشور بود و در فتنه اخیر هم فعالیت‌هایی داشتند و اقدامات تروریستی را رقم زدند که سپاه پاسداران آنان را مورد حمله خود قرار داد.

امینی بیان کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون انواع و اقسام تحریم‌های اقتصادی متعددی را به ما وارد و به مرحله اجرا گذاشتند و هدف آنان از این گونه تحریم‌ها این است که فشار اقتصادی بر مردم وارد شود و مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

فرمانده سپاه ورامین گفت: تمام توطئه‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی به مرحله اجرا گذاشته شده توسط آمریکای جنایتکار انجام شد و اگر کسی صدام را تحریک کرد و جنگ ۸ ساله دفاع مقدس را بر ما تحمیل کرد آمریکای جنایتکار بود و نباید فراموش کنیم که دشمن اصلی ما آمریکای جنایتکار است.

وی اظهار کرد: گروهک‌های تکفیری در منطقه به اذعان وزیر وقت امور خارجه آمریکا اعلام کردند که جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را تضعیف کنند، اما از بین مومنان مردانی بودند که به فرمان رهبرشان به پا خواستند و به فرماندهی سردار سلیمانی و آن مدافعان حرمی که با حضور به موقع خودشان در صحنه دفاع از انقلاب، امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

امینی خاطر نشان کرد: در شهرستان شهید پرور ورامین شهدای مدافع حرم کم نداریم، سه شهید پاسدار مدافع حرم داریم، شهید مهدی حیدری، شهید گودرزی و ثامنی راد، همچنین ۶۰ شهید از تیپ فاطمیون هم داریم که تعداد زیادی از آنان در جوار آستان امامزادگان طاهر و مطهر (ع) آرامیده‌اند.

فرمانده سپاه ورامین عنوان کرد: شهدای مدافع حرم از فرزند و خانواده خودشان گذشتند تا در دفاع از حرم اهل بیت در خارج از مرزها با داعش جنگیدند تا ما امروز در آرامش و امنیت بمانیم، ما مدیون شهدا هستیم.

وی بیان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند هیچ کسی در خانه خودش با دشمن نجنگید مگر اینکه خار و ذلیل شد، مدافعان حرم منتظر نبودند دشمن تجهیزتر شود تا به خانه ما بیاید بلکه به سراغ دشمن  رفتند و دشمن را در  خارج از مرزها سرنگون کردند، هرگز فراموش نمی‌کنیم، آن زمانی که شهید سلیمانی فرمود در کمتر از سه ماه دیگر از داعش خبری نیست و ما مدیون این شهدای عظیم الشان هستیم که به وعده خودشان وفا کردند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی را دست نیافتنی مطرح نکنید، شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم در بین ما زندگی کردند، باید از شهدای مدافع حرم الگو بگیریم زیرا شهدای مدافع حرم ویژگی‌هایی داشتند؛ یکی از آنها این است که از رفتار و کلام آنان بوی شهادت می‌آمد و تمام شهدا این خصوصیت را داشته است.

امینی افزود: دشمن می‌دانست که شهید سلیمانی عامل اتحاد محور مقاومت است و اگر این نخ تسبیح نباشد جبهه مقاومت را می‌توان زمین گیر کرد ودشمن با ترور شهید سلیمانی بار دیگر ثابت کرد که تروریست است.

امینی همچنین اظهار کرد: آمریکایی‌ها بسیار تلاش کردند که نظام جمهوری اسلامی در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه آنها واکنشی نشان ندهد اما حدود ۲ ساعت بعد از شهادت شهید سلیمانی به‌دست خبیث‌ترین افراد که ترامپ بود، نظام جمهوری اسلامی آماده پاسخگویی بود اما به دلیل حفظ حرمت شهید و مراسم تدفین این سردار بزرگ اسلام این پاسخ را چند روز به تاخیر انداخت و پس از آن سپاه پاسداران، پایگاه عین‌الاسد در بغداد را مورد هدف قرار داد، کاری که هیچ کس بعد از جنگ جهانی دوم نتوانست کند و با این کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرد که دارای توان نظامی قوس است و دیدید که آمریکای جنایتکار نتوانست به این حمله موشکی پاسخ دهد، علی‌رغم اینکه برخی‌ها تلاش می‌کردند که اگر توافق نکنیم جنگ می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان ورامین در پایان خاطرنشان کرد: فتنه جنگ ترکیبی دو هدف داشت، یک هدف براندازی و دوم ایجاد مانع بر سر راه نظام جمهوری اسلامی بود که این بار با سال ۹۸ یک تفاوت داشت و آن این بود که نیروهای بسیج در کنار نیروی انتظامی با حضور به موقع خودشان اجازه ندادند آنان دست به اقدامات دیگری بزنند زیرا دشمن در اغتشاشات تلاش می‌کند که نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کند.
پایان پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha