• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 00062055997
  • خبرنگار : 50189

از نگاه پورابراهیمی کدام مکان، نگین گردشگری کرمان خواهد شد؟

از نگاه پورابراهیمی کدام مکان، نگین گردشگری کرمان خواهد شد؟

ایسنا/کرمان به اعتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هتل کاروانسرای وکیل، نگین گردشگری کرمان خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی شامگاه دوم مهرماه در حاشیه بازدید از هتل کاروانسرای وکیل گفت: امروز شاهد نهایی شدن یکی از پروژه‌های بسیار مهم در حوزه گردشگری در شهر کرمان هستیم.

او، احیای کاروانسرای وکیل به این شکل را بی‌نظیر دانست و در ادامه با اشاره به همکاری میراث فرهنگی و بخش خصوصی (گروه مالی گردشگری) گفت: این هتل هم در حوزه خدماتی که به مردم می‌دهد و هم موقعیت مکانی(این مجموعه در بافت تاریخی کرمان قرار دارد) توان جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

پورابراهیمی با بیان این مطلب براساس قوانین و ضوابط دولت برای احیا و مرمت بناهای تاریخی آنها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند، تصریح کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ برای اینگونه موارد مناسب نیست و واقفیم این تبصره در مشاغل خرد استفاده شود.

او از آمادگی حمایت از پروژه‌های شبیه مجموعه کاروانسرای وکیل در استان کرمان سخن گفت و در ادامه عنوان کرد: در گرفتن مجوز و کوتاه کردن فرایند واگذاری به سرمایه‌گذاران کمک خواهیم کرد.

به اعتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هنر در ساخت هتل جدید نیست، بلکه در حفظ آثار تاریخی و به‌روز کردن آنهاست.

به گزارش ایسنا، کاروانسرای وکیل قدمتی بیش از ۱۵۰ سال دارد که در سال ۱۳۹۶ قرارداد احیای آن منعقد گردید و اکنون به یک هتل بسیار زیبا با ۵۷ اتاق و سوئیت تبدیل شده است.

کاروانسرای وکیل بزرگترین کاروانسرای دو طبقه درون شهری دنیاست که تغییر کاربری داده است و تلاش زیادی بر حفظ بافت آن شده است.

برپایه این گزارش در حیاط این مجموعه، امکان برگزاری کنسرت، جلسه و ... با گنجایش هزار نفر دارد. شایان ذکر است که هتل کاروانسرای وکیل زمینه اشتغال ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۷ نفر به‌طور غیرمستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha