• دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00062052908
  • خبرنگار : 50071

با حضور وزیر کشور انجام شد

بهره‌برداری از ۳۰ میدل‌باس جدید در مشهد

بهره‌برداری از ۳۰ میدل‌باس جدید در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی با حضور وزیر کشور از ۳۰ دستگاه میدل‌باس جدید خریداری شده توسط شهرداری مشهد رونمایی و بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امروز، ۲۸ شهریور، در مراسمی که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، برخی از اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، ۳۰ دستگاه میدل‌باس خریداری شده به بهره‌برداری رسید.

این میدل‌باس‌ها از نظر عرض و ارتفاع هم‌اندازه اتوبوس‌های معمولی است اما طول آن ۸.۵ متر است که ۳.۵ متر کوتاه‌تر از اتوبوس‌های معمولی است.

این خودروهای جدید دارای ۲ درب و کف کوتاه بوده و رمپ ویژه معلولان و سقفی با ارتفاع ۲ متر و ۷۰ سانت دارد.

برای خرید هر دستگاه میدل‌باس مبلغی حدود ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هزینه شده که این تجهیزات مورد استقبال مردم به‌ ویژه در حاشیه شهر قرار گرفته است.

همچنین با توجه به اهداف مدیریت شهری برای کاهش میانگین عمر ناوگان اتوبوس در مشهد توافق‌نامه تامین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس نیز منعقد شده است.

احمد وحیدی در این مراسم اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های مدیریت شهری حمل‌ و نقل ساده، روان، ایمن و ارزان است.

وی ادامه داد: در صورتی که امروز ظرفیت‌های کنونی شهر مشهد در اختیار نبود، زائران دچار مشکل می‌شدند. این اقدامات باید با قدرت ادامه پیدا کند؛ ما نیز هر قدر بتوانیم، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم تا مدیرت شهری مشهد بتواند اقدامات و برنامه‌های خود را هرچه زودتر و سریع‌تر انجام دهد.

وحیدی بیان کرد: شهرداری مشهد حضور خیلی خوبی در اربعین حسینی داشت و این مساله نشان می‌دهد امروز شهرداری مشهد در قامت یک شهرداری قوی و قابل اتکا درآمده که می‌توان در موضوعات مختلف حتی در سطح ملی روی آن حساب باز کرد. این یک مساله بسیار ارزشمند است؛ هرچند از شهرداری مشهد کمتر از این نیز انتظار نداریم.

وی گفت: امیدوارم راه پر افتخار خدمت به مردم، زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با سرعت، دقت و کیفیت کامل ادامه پیدا کند.

لزوم کمک دولت به‌ منظور توسعه حمل‌ و نقل عمومی در مشهد

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از مسائل اساسی در کلان‌شهرها حمل‌ و نقل عمومی است؛ هم‌اکنون در مشهدالرضا حمل‌ و نقل عمومی در چهار مد در حال اجراست.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تاکسیرانی مشهد حدود ۱۲ هزار تاکسی است اما به بازسازی و نوسازی ۵۰۰۰ تاکسی دیگر احتیاج است. در همین راستا توافقی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است و از وزیر کشور نیز درخواست کمک در این زمینه داریم.

ارجائی افزود: بر این اساس دنبال برقراری یک خط اعتباری از یکی از بانک‌ها هستیم تا در کنار آن امکان نوسازی و بازسازی ۵۰۰۰ هزار تاکسی به ویژه تاکسی‌های هیبریدی برای‌مان فراهم شود.

شهردار مشهد بیان کرد: مدل دوم حمل و نقل شهری اتوبوسرانی است؛ سال گذشته در همین زمان ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر مشهد با ۱۰ درصد خواب فنی وجود داشت. از سال گذشته تاکنون ۸۳ دستگاه در یک مرحله و هم‌اکنون ۳۰ دستگاه میدل‌باس به این ظرفیت اضافه شده و ۲۷ دستگاه از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه کاملا بازسازی شده است.  

ارجائی ضمن اشاره به اینکه مشهد به ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی خوب به زائران و مجاوران نیاز دارد، خاطرنشان کرد: از وزیر کشور درخواست می‌کنم در این زمینه از ما حمایت کند. طی ۲ هفته گذشته تفاهم‌نامه خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس امضا شد و امیدواریم در صورت آزاد شدن منابع مالی از محل اوراق و منابع داخلی شهرداری بخش اول این اتوبوس‌ها را قبل از سال پایان امسال از شرکت سازنده تحویل بگیریم.

وی درباره مترو به عنوان مد سوم حمل‌ و نقل عمومی در شهر مشهد گفت: در حال حاضر مشهد ۲ خط مترو فعال دارد؛ مشکل اصلی در خط یک واگن است و این تنها خط منحصر به فرد کشور است که نوع واگن‌های آن سبک است. هم‌اکنون مدیریت شهری ۶۰ واگن کم دارد که خواسته ما مساعدت برای واردات واگن است.

ارجائی با بیان اینکه این واگن‌ها داخل کشور تولید نمی‌شود، عنوان کرد: خط ۲ مشکل آنچنانی ندارد. در فاز یک خط سه به طول ۶ کیلومتر می‌توان باب‌الجواد(ع) را به پایانه مسافربری امام رضا(ع)، فرودگاه بین‌المللی و راه‌آهن متصل کرد.

وی ادامه داد: این پروژه ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از این مقدار ۳۰۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و به ۶۰۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه یاز است.  

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رییس‌جمهور به مشهد این اعتبار با نظر به اینکه ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم شهرداری باشد، تصویب شد. به این ترتیب شهرداری ۲۰۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق، ۲۰۰۰ میلیارد تومان از محل فروش نفت و ۲۰۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد به پروژه تزریق خواهد شد.

ارجائی گفت: برای امسال سهم اوراق مترو مشهد ۱۴۰۰ میلیارد تومان است که سازمان شهرداری‌ها تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پیش‌بینی کرده‌اند که درخواست افزایش آن را داریم تا بتوانیم به تعهد خود به مردم و شورای شهر پایبند باشیم. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳ این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha