• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 00062015786
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل پیشنهاد کرد:

نامگذاری روز «مداحی و مرثیه» به نام سلیم مؤذن‌زاده

نامگذاری روز «مداحی و مرثیه» به نام سلیم مؤذن‌زاده

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: روز وفات سلیم مؤذن‌زاده مداح شهیر عالم اسلام به روز «مداحی و مرثیه‌« نامگذاری و در تقویم کشور ثبت شود.

آیت‌الله سید حسن عاملی ۱۰ مرداد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: سلیم مؤذن‌زاده از چهره‌های بین‌المللی و فاخر عالم مداحی است که شایسته است به پاس ده‌ها سال خدمات ارزشمند او در عرصه مداحی و مرثیه روز وفات او به نام روز «مداحی و مرثیه» در کشور نامگذاری و معرفی شود.

وی تصریح کرد: ما وظیفه تجلیل و تقدیر از چهره‌های فاخر استانی را حتی در سطح ملی داریم و همواره سعی کردیم در قالب نشست‌ها و آیین‌های فرهنگی، هنری و علمی قدردان زحمات فعالان این عرصه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر چند شرایط کرونایی در 2 سال گذشته تأخیر و تعللی را در برگزاری این رویدادها به وجود آورد اما سعی خواهیم کرد همچنان در طول سال تجلیل‌هایی را از مفاخر برجسته استان انجام دهیم.

آیت‌الله عاملی تولید و پخش فیلم شاه اسماعیل را حرکتی ارزنده اعلام کرد و افزود: تولید این اثر مانع از تولید تحریفات جدید علیه این چهره بی‌نظیر تاریخی خواهد شد که انتظار می‌رود با صیانت از چنین سرمایه‌هایی اجازه ندهیم جایگاه و شأن چنین شخصیت‌هایی زیر سؤال برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد کردیم تا روستای نیارق در نمین به عنوان روستای برجسته کشور در مبارزات انقلابی معرفی شده و روز قیام این روستا به نام روز «قیام روستاها و عشایر کشور» علیه طاغوت نامگذاری شود.

امام جمعه اردبیل به برگزاری همایش مناظرات رضوی نیز اشاره کرد و ادامه داد: تداوم چنین همایش‌هایی می‌تواند جایگاه اردبیل را اعتلا داده و بیش از گذشته فرهنگ رضوی را در حوزه مناظرات تبیین و روشنگری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha