به گزارش ایسنا، این پیشبینی، علاوه بر افزایش سود قابل انتظار در سالی که به پایان رسیده است، توانایی خودروساز ژاپنی را برای گذر از یک محیط سخت، تا حدی با دریافت هزینه بیشتر از مشتریان، به دلیل کمبود تراشه، نشان میدهد.
سهایجی سوگیورا، تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی توکای توکیو گفت که بازار به دقت زیر نظر خواهد داشت تا ببیند قیمتهای بالاتر کالاها چه تاثیر منفی بر تویوتا و دیگر خودروسازان ژاپنی و همچنین انتظارات آنها از ارز خواهد داشت.
بر اساس نظرسنجی ۲۵ تحلیلگر توسط Refinitiv، انتظار میرود تویوتا برای سالی که از اول آوریل آغاز شده است، ۱۱ درصد افزایش سود عملیاتی را به ۳.۳۶ تریلیون ین (۲۵.۷ میلیارد دلار) پیشبینی کند. تحلیلگران انتظار دارند برای سالی که به پایان رسید، سود ۳۷ درصدی به ۳.۰۲ تریلیون ین افزایش یابد.
این شرکت گفته است که تولید و فروش جهانی برای اولین بار در سه سال اخیر در سالی که به پایان رسیده شاهد افزایش سالانه بوده است. با این حال، مجبور شد کاهش تولید خود را بین آوریل و ژوئن اعلام کند تا بار بر دوش تامین کنندگان خود را کاهش دهد که با تغییرات مکرر برنامه تولید به دلیل کمبود قطعات ناامید شده بودند. انتظار میرود که علاوه بر افزایش هزینههای کالاها، عرضهنیز به دلیل قرنطینههایی که به دنبال شیوع بیماری کووید- ۱۹ در چین رخ داده است، پیچیده شود.
بر اساس گزارش Refinitiv، انتظار میرود شرکت رقیب، هوندا موتور افزایش ۱۳ درصدی سود را به ۹۲۵ میلیارد ین پیشبینی کند، در حالی که انتظار میرود شرکت نیسان موتور جهش ۵۰ درصدی به ۳۱۸.۵ میلیارد ین را پیشبینی کند.
براساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی تویوتا در روز چهارشنبه، نیسان روز پنجشنبه و هوندا در روز جمعه نتایج را گزارش خواهند کرد.
انتهای پیام
نظرات