• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 00061893123
  • خبرنگار : 71475

گرامیداشت یازدهین سالروز انقلاب بحرین در بیروت/ واکنش جمعیت الوفاق به سفر بنت

گرامیداشت یازدهین سالروز انقلاب بحرین در بیروت/ واکنش جمعیت الوفاق به سفر بنت

جمعیت "وفاق ملی اسلامی" یازدهمین سالگرد آغاز جنبش مسالمت آمیز و مردمی بحرین با درخواست عدالت، آزادی و تحول دموکراتیک در بیروت، پایتخت لبنان را با عنوان "در مسیر حقیقت متحدیم" با حضور جمعی از علما و شخصیت‌های حامی مردم مظلوم بحرین گرامی داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، حسین الدیهی، معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین طی نشست همبستگی که روز گذشته(دوشنبه) توسط این جمعیت در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، در واکنش به دیدار پیش روی نفتالی بنت، نخست وزیر دولت اشغالگر با حمد بن عیسی، پادشاه بحرین گفت: ما با این "نشست مضحک" مخالفت می‌ورزیم.

وی تاکید کرد: ما به عنوان ملت بحرین در کنار مساله فلسطین باقی می‌مانیم و هیچ‌گونه عادی‌سازی با اشغالگران اسرائیلی را نمی‌پذیریم.

این چهره شیعه بحرین همچنین گفت: امروز سالگرد انقلاب بحرین را در بین مردم خود در بیروت گرامی می‌داریم. در حالیکه سفر نخست وزیر اسرائیل به بحرین مورد استقبال و خوشامدگویی ما نیست. مردم بحرین می‌خواهند عزتمندانه و آزاد زندگی کنند و با فساد سیاسی و مالی مبارزه شود، از غارت بیت المال جلوگیری و همه اشکال سرکوب سیاسی و غارت حاکمیت ملی متوقف شود.

الدیهی تصریح کرد، الوفاق و مخالفان بحرینی با هم در افشای حقیقت، رسوایی رژیم آل خلیفه و جنایت‌های آن و شکست سیاسی، رسانه‌ای و حقوق بشری آن موفق بوده‌اند. ما در خارج هستیم، زیرا بحرین به زندان بزرگی تبدیل شده است و فرزندان الوفاق و مخالفان به زندانیانی تبدیل شده‌اند و دیگر امکان اقدام سیاسی در این کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد که مردم بحرین تا رسیدن به عدالت، آزادی و دموکراسی واقعی، اجرای انتقال مسالمت آمیز قدرت و دستیابی به یک اصلاح واقعی و ریشه‌ای و یک نظام سیاسی جدید، تلاش‌های خود را ادامه خواهند داد.

الدیهی افزود: رژیم بحرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد خوانش قرار نمی‌دهد، بلکه به سمت تعامل با صهیونیسم می‌رود.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق با تاکید بر رد قاطعانه تبدیل بحرین به بستری برای انجام اقدامات خصمانه علیه کشورهای منطقه، عنوان کرد: ما در برابر تمام تلاش‌های رژیم بحرین که می‌خواهد ما بخشی از سیاست‌های آن در تعامل با صهیونیسم باشیم، مخالفت می‌ورزیم.

وی با بیان اینکه نخست وزیر دشمن غاصب اکنون در حال هتک حرمت سرزمین بحرین است، گفت:  شما که مدعیان حاکمیت هستید چه چیزی از حاکمیت ما باقی مانده است؟

محمود قماطی، نایب رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان نیز تاکید کرد: بعضی از مردم می‌خواهند تا ما در کنار عرب‌هایی باشیم که مسیر عادی‌سازی را دنبال می‌کنند و آن را آغوش عربی می‌خوانند.

وی خاطرنشان کرد: مسالمت جویی در بحرین با روش‌های سرکوبگرانه مواجه است و مردم را با بدترین روش‌ها به خشونت برمی‌انگیزند؛ اما آنها صلح‌طلبی خود را حفظ کرده و خواستار اصلاح و دستیابی به برخی مطالبات عادلانه هستند. کار به جایی رسیده است که مقامات بحرین شهروندان خود را سلب تابعیت می‌کنند، زیرا آنها در مقابل رژیم حقوق خود را مطالبه می‌کنند. پس به منظور تغییر جمعیت به افراد خارج از کشور تابعیت می‌دهند.

شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز گفت: یا با مقاومت، آزادی، فلسطین و حقوق ملت‌ها هستیم یا اینکه با سرکوب، ذلت، زندان و عادی سازی باشید.

شیخ حمود با اشاره به اینکه مساله بحرین جدا از مسائل ملت نیست، تاکید کرد: ما با آرمان بحرین، شیخ علی سلمان و شیخ عیسی قاسم، اخلاص و حقوق آنها هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha