• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 00061891737
  • منبع : نمایندگی مازندران

آخرین مهلت معرفی دانش آموزان و دانشجویان مشمول سربازی 

آخرین مهلت معرفی دانش آموزان و دانشجویان مشمول سربازی 

ایسنا/مازندران معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران از مهلت یکساله معرفی دانشجویان مشمول از تاریخ فراغت و یا انصراف از تحصیل خبر داد و گفت: تمامی دانش آموزان بشرط تحصیل حضوری و مستمر حداکثر تا پایان ۲۰ سالگی فرجه تحصیل دارند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر گفت: برابر تبصره (۱) ماده (۳۳) قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی در مقطع تحصیلی کاردانی ۲ سال و ۶ ماه، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال و کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال، دکترای پیوسته ۸ سال و دکترای تخصصی ۶ سال است.

وی افزود: دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند درصورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوطه می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و حداکثر تا دو ترم مجوز سنوات ارفاقی به صورت مرحله ای دریافت کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران در خصوص مهلت معرفی دانشجویانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می شوند،گفت: دانشجویانی که با بهره مندی از سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می شوند مانند سایر دانشجویان از حداکثر یکسال مهلت معرفی برخوردار بوده و همچنین در صورت پذیرش درمقاطع بالاتر نیز می توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: مشمولانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل نشوند، از تاریخ انصراف و یا اخراج از تحصیل یکسال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

کریم پور در پایان خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی  khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha