• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 00061815012
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد؛

نوآوری و خلاقیت از نیازهای اصلی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه شهر

نوآوری و خلاقیت از نیازهای اصلی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه شهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: محلات حاشیه شهر جزو مناطق حائز اهمیت کشور، استان و شهر به شمار می رود که توجه به توانمندسازی مردم ساکن در این مناطق یک ضرورت و نیاز مهم است.

به گزارش ایسنا؛ مهرداد جهاندیده در نشست با مدیران دفاتر تسهیل گری و خدمات محلی زاهدان که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی برگزار شد، افزود: در سالیان اخیر بویژه از زمان تشکیل و ایجاد دفاتر تسهیل گری، اقدامات خوبی در مناطق حاشیه شهر انجام شده است.

وی با اشاره به جمعیت کثیر حاشیه نشین در استان اظهار کرد: دفاتر تسهیل گری و خدمات محلی می تواند بسیاری از نیازهای این مناطق را شناسایی و از مسئولان مطالبه گری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه فرهنگ کارآفرینی در جامعه بخصوص سیستان و بلوچستان مغفول مانده است ، ادامه داد: باید در کنار ترغیب افراد به کار جمعی و گروهی، این فرهنگ را نیز تبیین کرد و گسترش داد.

جهاندیده گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حیث ارائه خدمات اجتماعی به جامعه هدف، بزرگترین وزارتخانه دولت است و عمده وظایف و عملکرد دستگاه های وابسته به این وزارتخانه در راستای کار دفاتر تهسیل گری و خدمات محلی نیز محسوب می شود.

وی ابداع، نوآوری و خلاقیت را از نیازهای اصلی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه شهر بر شمرد و افزود: مجموعه دستگاه های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان این آمادگی را دارند تا در کنار دفاتر تسهیل گری به توانمندسازی مردم حاشیه نشین کمک کنند.

در این جلسه نیز مدیران دفاتر تسهیل گری و خدمات محلی از دغدغه ها و چالش های خود گفتند و مقرر شد با دستور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل مطالبات و مسائل مهم این دفاتر را گردآوری کند تا با استفاده از ظرفیت های بین دستگاهی پیگیری و رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha