حمیدرضا شهرکی امروز چهارم فروردین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی و لزوم ایجاد بستر مناسب جهت بهرهمندی مترددین جادهای از خدمات بهینه و مطلوب ارائه شده توسط مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، تمهیدات پیشگیرانه به منظور تامین سلامت و امنیت مسافران جاده ای اتخاذ شده است.
وی افزود: در حال حاضر ۸۶۷ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حال بهرهبرداری در سطح شبکه راههای کشور وجود دارد که به کاربران جادهای ارائه خدمات میکند که در این راستا و با هدف رعایت حقوق شهروندان به ویژه مسافران نوروزی و کاربران جادهای، کمیته ویژه نظارت تشکیل شده که بازدیدهای دورهای مستمر توسط این کمیته انجام میشود بهطوری که بازدیدها قبل از تعطیلات نوروزی شروع و در طول تعطیلات به صورت مستمر و دورهای انجام میشود و در این ارتباط کمیته نظارت درسطح شهرستانها نیز فعال و به صورت مستمر نسبت به انجام بازدیدها و ارائه گزارشات مربوطه در سامانه مدیریت نظارت تحت وب اقدام میشود.
شهرکی ادامه داد: اطلاعرسانی فوری و مؤثر از طرف ادارات کل تابعه، تشکلهای صنفی ذیربط و همچنین بخش مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی مبنی بر ضرورت ضدعفونی کردن فضای عمومی و مراکز رفاهی و تجاری و خدماتی مجتمع ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده استاندارد و مورد تایید مراکز بهداشت در استانها از تمهیدات اتخاذ شده است.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای با تاکید بر استفاده از ماسک و لزوم فاصلهگذاری اجتماعی و رعایت دیگر پروتکلهای بهداشتی افزود: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای سراسر کشور نیز مکلفند در راستای رعایت موازین و اصول بهداشتی از نحوه ارائه خدمات در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی توسط کمیته ویژه نظارت در سطح استان و شهرستانهای تابعه بازدیدهای ویژه به عمل آورند.
وی بر رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و عندالزوم استقرار مسافران مشکوک به بیماری در محل مناسبی از مجتمعهای خدمات رفاهی بین راهی که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشند، تاکید کرد و افزود: هماهنگیهای لازم جهت انتقال بیماران به واحدهای درمانی از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده توسط این سازمان می باشد.
وی امکان ایجاد ایستگاههای امنیت و سلامت در درون مجتمعهای خدمات رفاهی، ایمنی راههای منتهی به مجتمعها و توجه به وضعیت مناسب نمازخانهها، بهداشت سالنهای غذاخوری و سرویسهای بهداشتی و رعایت شیوهنامههای بهداشتی از سوی صاحبان و کارکنان مجتمعها و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی توسط مسافران را از مواردی دانست که بیش از گذشته مورد توجه مجتمع خدمات رفاهی و دستگاههای مختلف نظارتی قرار گرفته است.
شایان ذکر است اطلاعرسانی در خصوص شمارههای سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۷۰ و ۳۰۰۰۱۴۱ جهت دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات و شکایات مسافران جادهای، استفاده از اپلیکیشن مجتمعهای خدمات رفاهی به آدرس rest areas.rmto.ir همچنین نام و شماره تلفن مدیر داخلی پاسخگوی مجتمع خدمات رفاهی جهت پاسخگویی به مطالبات مراجعین همه موارد در یک تابلو یا بنر در محل مناسبی از مجتمع که قابل رویت برای کاربران جادهای بوده از دیگر تمهیدات پیشبینی شده است.
انتهای پیام
یک مسئول مطرح کرد:
فعالیت ۸۶۷ مجتمع خدمات رفاهی در سطح راههای کشور
![فعالیت ۸۶۷ مجتمع خدمات رفاهی در سطح راههای کشور فعالیت ۸۶۷ مجتمع خدمات رفاهی در سطح راههای کشور](https://cdn.isna.ir/d/2021/02/07/3/61847207.jpg)
ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: حال حاضر ۸۶۷ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حال بهرهبرداری در سطح شبکه راههای کشور وجود دارد.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات