• شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 00061215074
  • خبرنگار : 50223

عابران پیاده؛ 70 درصد تلفات تصادفات درون شهری کهگیلویه و بویراحمد ‌

عابران پیاده؛ 70 درصد تلفات تصادفات درون شهری کهگیلویه و بویراحمد ‌

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ درصد تلفات تصادفات رانندگی درون شهری استان مربوط به عابران پیاده است.

به گزارش ایسنا - منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ اسماعیل خوشوقت صبح روز شنبه، 30 شهریورماه 98در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره قرار داشتن در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: در چند حوزه دوره‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس برگزار شده و 32 تیم خودرویی، پنج تیم موتور سوار و 100 نفر پیاده از سوی پلیس برای ایمن سازی مسیر مدارس به مدت 15 روز در حالت آماده باش هستند.

وی با تاکید بر اینکه خطای انسانی، عامل 90 درصد تصادفات رانندگی در استان است، اظهارکرد: در طول 6 ماه گذشته با کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی در معابر شهری رو به رو بوده ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 70درصد تلفات رانندگی درون شهری استان مربوط به عابران پیاده است و در چهارراه‌ها اتفاق می افتد.

خوشوقت با اشاره به وجود 73 نقطه حادثه خیز درون شهری در استان، عنوان کرد: تاکنون 17 نقطه حادثه خیز رفع شده و 13 نقطه در حال رفع است.

وی با اشاره به انجام تست اعتیاد برای رانندگان متخلف از ابتدای سالجاری تاکنون، ادامه داد: در این مدت از مجموع 215 نفر تست اعتیاد انجام شده 28 نفر مثبت و از مجموع 268 تست الکل حدود 11 نفر مثبت بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی این مدت 335 جلد گواهینامه دارای نمره منفی در استان ضبط و بیش از2 هزار و 790 دستگاه موتور سیکلت توقیف شد.

سرهنگ خوشوقت با تاکید بر اینکه اجرای زیرساخت‌ها از جمله راه اندازی سامانه پایش تصویری، پل مکانیزه عابرپیاده و خط کشی معابر نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی دارد، بیان کرد: شهرداری‌ها به علت کمبود منابع از انجام برخی از امور معذور هستند اما طی یک ماه آینده سامانه پایش تصویری در شهرهای یاسوج و گچساران راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهارکرد: اگر مامور پلیس راهنمایی و رانندگی براساس حُب و بُغض شخصی نسبت به اعمال جریمه اقدام کند بدون شک براساس قانون مجرم شناخته شده و با وی برخورد می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انجام کارهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی، گفت: تاکنون دوره های آموزشی مختلفی برگزار شد و از ظرفیت پلیس یارها در این زمینه استفاده می کنیم.

خوشوقت عنوان کرد: نمایشگاه های برگزار شده در استان فاقد صلاحیت ترافیکی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha