• دوشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 0000368193
  • منبع : نمایندگی لرستان

باهنر:سال 88 به احمدی‌نژاد رای ندادم

باهنر:سال 88 به احمدی‌نژاد رای ندادم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من برای بازار گرمی انتخابات نیامدم، بلکه به صورت جدی وارد عرصه انتخابات شدم .

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من برای بازار گرمی انتخابات نیامدم، بلکه به صورت جدی وارد عرصه انتخابات شدم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان، محمدرضا باهنر در جمع خبرنگاران استان با بیان این مطلب، افزود: 30 سال بلاانقطاع درفعالیت‌های کشوری و حکومتی بودم و یک شناسنامه کاری دارم که به همین دلیل است که جریان‌های سیاسی تایید و یا مذمت و نقد می‌کنند.

وی درباره لایحه ایثارگران اظهار داشت:در این راستا دولت بارمالی ناشی از این مصوبات مجلس را نپذیرفت، اما در قوانین بودجه سالیانه مقداری از این حق ایثارگران را دیدیم و عملا 70 تا 80 درصد این مهم انجام شده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لایحه ایثارگران بایددر دولت بعدی جزء اولویت‌هاباشد و بایدبه سرانجام برسد.

وی گفت:درکشورما سیستم تصمیم گیری طبق قانون اساسی کاملا مشخص است و ولایت فقیه در اصل 110 قانون اساسی اختیارات مشخص و معین دارد، از جمله تبیین سیاست‌های کلی نظام بعد از مشورت با تشخیص مصلحت نظام و باید قوانین مجلس و اقدامات دولت در چارچوب سیاست‌های کلی نظام باشد.

باهنر با اشاره به این‌که قوه مجریه و مقننه به صورت طبیعی و قانونمدار می دانند که سیاست‌های حاکم بر کشور چیست ، گفت:بنابراین مجلس طبق قانون اساسی باید در این چارچوب حرکت کند..

وی در ادامه با بیان این‌که من رئیس جمهور آقا اجازه‌ای نیستم اظهار کرد: منظورم این است که من بسیاری از وظایف را درچارچوب قانون اساسی پیگیری واجرامی کنم و اگر ضرر کردیم، شخصا مسئولیت آن را می‌پذیرم و آن رابه گردن دیگران نمی اندازم .

باهنر اضافه کرد: درطول این 25 سال مسوولیت مقام رهبری دستورات احکام حکومتی که ایشان صادر کردند به اندازه انگشتان دست نیست و ایشان همواره تاکید دارند که مسوولین در چارچوب نظام مسوولیت خود را به انجام برسانند و به سیاست‌های کلی نظام عمل کنند و به این دلیل گفتم من ریاست جمهوری آقا اجازه ای نیستم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که من برای بازار گرمی انتخابات نیامدم، هرچند بازارگرمی خوب و ممدوح است، گفت: به صورت جدی وارد انتخابات شدم، ما اصولگرایان یک سازوکاری داریم و این رقابتی جدی است و پراکندگی اصولگرایان ممکن است مشکل ایجاد کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال که مرد لابی هستید؟ گفت: برخی ها ازواژه لابی برای کاری مذموم استفاده می کنند، درحالیکه لابی یعنی تلاش کردن، در جهت این‌که افکارخود را به دیگران بقبولانیم و افکار افراد را باخود همراه کنیم .

وی گفت: نمایندگان مجلس باید ازدولت‌های همزمان خود حمایت کنند، برای این‌که مجلس و دولت در نظام رقیب هم نیستند، بلکه کمک حال هم بوده تا بتوانند اهداف نظام و مملکت را پیش ببرند.

باهنر با اشاره به این‌که علیرغم سابقه دوستی زیادی که با آقای دکتر احمدی نژاد داریم، اما در سال 84، رئیس ستاد انتخاباتی دکتر لاریجانی بودم و از آقای احمدی نژاد حمایت نکردیم، اما درمرحله دوم که رقیب آقای هاشمی بود، رایم به احمدی نژاد بود،گفت: اما در سال 88 به وی رای ندادم و به دلیل مسائل و مشکلاتی که پیش آمد، رایم آقای محسن رضایی بود، البته می دانستم که رای نمی آورد، اما برای اینکه رایم حرام نشود، به رضایی رای دادم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نظرتان درخصوص حضور آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات چیست؟ گفت: تا آنجایی که خبر دارم و خودشان و نزدیکان ایشان گفته‌اند، آقای رفسنجانی در انتخابات شرکت نمی کنند و اگر قرار باشد که ایشان در انتخابات شرکت کنند، تصمیم با خودشان است و من توصیه می کنم به مصلحت نیست که ایشان مستقیما در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اگر هم هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات آمد هم خوش آمد، اضافه کرد: در رابطه با این‌که از ایشان حمایت کنیم و یا عقب نشینی کنیم، چنین برنامه ای نداریم.

وی در ادامه درباره توصیه مقام رهبری مبنی براین‌که دولت آینده باید نقاط ضعف دولت فعلی را نداشته باشد و نقاط قوت دولت فعلی را داشته باشد، اظهارکرد: دولت فعلی حتما یک سری نقاط قوت و ضعف دارد و سعی می کنم، عادلانه آنهارا بیان کنم.

باهنر در ادامه با تاکید براین‌که سازمان برنامه و بودجه برای مدیریت برنامه‌های کشور نیاز است و اگرنیاز باشد، باید اصلاحاتی صورت گیرد، تاکید کرد: دولت حق ندارد صورت مسئله را پاک کند .

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره شعار "انتخابات آزاد، انتخابات درست و انتخابات دقیق "گفت: کسانی که می خواهند جمهوریت نظام را زیر سوال ببرند، از این واژه ها استفاده می‌کنند و برخی نیز ناخودآگاه به این طبل می‌کوبند و رسانه های خارجی آن را تشدید می‌کنند و در منطقه هیچ کشوری نداریم که مردمش با این حجم در صحنه انتخابات حضور یابند.

وی در ادامه گفت:یکی از مسائل و مصائب مردم را بیکاری می دانم، کار جزء حقوق اساسی هر شهروند ایرانی است و باید هر کسی‌ که توانایی کار دارد، حداقل یک شغل شرافتمندانه‌ای داشته باشد و این مهم وظیفه حکومت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۱۹:۲۲

از اینکه رک و صریح صحبت می کنید حرفی نیست و اینکه شما فرد سیاستمداری هستید هم شکی نیست و اینکه با آقای کوهکن هم بسیار صمیمی هستید هم حرفی نیست و اینکه در نامزدهای احتمالی از همشون یه سر و گردن بالاترید هم حرفی نیست ولی این را بدانید که آقای باهنر: راه بسیار دشواری را دارید که ملت به شما رای بدهند و همچنین دشمن هم زیاد دارید که بخواهند براتون شیطونی کنند. در آخر من نمیدونم با این مردم لنجان که رفتند به یه نفر رای دادند و منصوری شد نماینده لنجان چیکار کنیم!‌...