• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 93121911486
  • منبع : نمایندگی البرز

کارآفرینی حلقه مفقوده توسعه اقتصادی

کارآفرینی حلقه مفقوده توسعه اقتصادی

ایسنا/البرز معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز گفت: توسعه اقتصادی استان با افزایش کارآفرینی میسر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز گفت: توسعه اقتصادی استان با افزایش کارآفرینی میسر می‌شود.

عبدالله کامکار، در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، طی سخنانی اظهارکرد: سومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز با هدف زمینه‌سازی موثر برای توسعه اشتغال‌زایی و کارآفرینی همزمان با سراسرکشور و با تاکید بر حرکت‌های جهادی مصادف با جهاد اقتصادی، پیوند میان صنعت و دانشگاه با توجه به مقتضیات منطقه‌ای و استانی و همچنین شناسایی فرصت‌های شغلی کشور در استان البرز برپا شده است.

وی افزود: از آنجاکه معضل بیکاری مشکل عمده جامعه و ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی از قبیل طلاق، بزهکاری، اعتیاد است باید به سمت کارآفرینی پیش رفته و جامعه را از بسیاری از فسادها نجات دهیم.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا استمرار چنین نمایشگاهی در سال‌های آتی در تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه موثر خواهد بود، گفت: یکی از مشکلات عمده جامعه ما فارغ‌التحصیلان دانشگاهیِ فاقد شغل و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های تئوری‌محور هستند.

کامکار بیان کرد: دانشجویانی که از دانشگاه‌های آموزش‌محور فارغ‌التحصیل می‌شوند فاقد مهارت کافی و لازم برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال هستند که در این راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند این حلقه مفقوده را جبران کرده و برای فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان آموزش‌محور ایجاد اشتغال کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز تاکید کرد: اگر اهدافی که دانشگاه علمی کاربردی دارد به خوبی در جامعه پیاده شود مردم با مهارت‌ها آشنا شده و کارآفرینی در جامعه نهادینه می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برپایی اینچنین نمایشگاه‌هایی تا چه حد می‌تواند در توسعه اشتغال اثربخش باشد، گفت: بازدیدکنندگان به ویژه در این نمایشگاه با مهارت و کار فنی آشنا می‌شوند و از آنجاکه عموم غرفه‌داران کارآفرین هستند با انتقال تجارب کارآفرینی خود و مسیر طی شده در این راستا می‌توانند علاوه بر معرفی محصولات خود، راهکارهای کارآفرینی را برای سایر علاقمندان به ایجاد کسب و کار روشن کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha