/گزارش تصویری/ منطقه زیبای فینسک در شهمیرزاد

شهرستان مهدیشهر یکی از سرسبزترین و خوش آب و هواترین نقاط استان سمنان است. طبیعت کوهستانی، آب و هوای خزری و نزدیکی به کویر سمنان و از همه مهمتر مهمان نوازی مردمان این دیار از این شهرستان، مقصد خوبی برای مسافران و گردشگران است.
منطقه زیبای فینسک در منطقه حفاظت شده پرور شهرستان مهدیشهر در 54 کیلومتری شمال شرقی شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر و در مسیر جاده شهمیرزاد - فولاد محله و در دامنه های جنوبی رشته کوه های البرز واقع شده است، وجود گونه های متنوع جنگلی در منطقه که از جنگل های انبوه و در کشور بی نظیر است و همچنین توپوگرافی و مناظر زیبا و بی نظیر صخره ای که مناسب برای ورزش های کوه نوردی است بر زیبایی های این منطقه افزوده است و سالانه میزبان مسافران و گردشگران زیادی است.
برای دسترسی به این منطقه ابتدا از شهمیرزاد به سمت فولاد محله حرکت می‌کنید. پس از طی 40 کیلومتر و قبل از روستای رسم رودبار، در سمت چپ جاده، جاده آسفالته مشخصی وجود دارد و به سمت منطقه حفاظت شده پرور حرکت می کنید، در ابتدای جاده تابلوی بزرگی نصب شده که فاصله روستاها را از ابتدای جاده نمایش می‌ دهد. به سمت این جاده پیچیده و به سمت فینسک حرکت کنید. پس از عبور از روستاهای پرور، کولیم، تم، تلاجیم، شلیم و... به روستای زیبای فینسک خواهید رسید، فاصله فینسک از ابتدای جاده حدود 14 کیلومتر است.
عکس: مسعود محقق - ایسنا سمنان
  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: عکس-سمنان
  • کد خبر: semnan-39188
  • خبرنگار : 50385