تعامل يا تقابل؟ «ايوان كرخه» هم‌چنان منتظر است

رييس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول خاطرنشان كرد: براي گرفتن زمين مابه‌ازای ايوان كرخه بسيار تلاش كرديم اما اداره منابع طبيعي و ميراث فرهنگي خوزستان همكاري نمی‌كنند.

 

قدرت‌الله متين در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان يادآوری كرد: منطقه ايوان كرخه در غرب كرخه و بين روستاهاي صالح داوود و صالح فليح قراردارد. اين منطقه باستانی حدود 400 هكتار است كه 300 هكتار آن زير كشت كشاورزان منطقه است و 100 هكتار مابقي آن در حفاظت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول قرار دارد.

 

وي، در مورد نتيجه نهايي مذاكرات اين دانشگاه با اداره منابع طبيعی خوزستان در مورد واگذاري اين زمين، اظهار كرد: طبق تعاملاتي كه با رييس منابع طبيعي صورت گرفت قرار شد كه اداره منابع طبيعي هم زمين هم هزينه‌های تحميل شده بر دانشگاه را تامين كند كه متاسفانه نه زمين و نه هزينه‌ به دانشگاه پرداخت نشده است.

 

متين ادامه داد: بعد از آن به پيشنهاد دانشگاه جلسه‌اي با مدير كل ميراث فرهنگي برگزار كرديم و از آن‌ها براي رفع اين مشكل قول مساعدت گرفتيم تا همكاري‌هاي لازم با ميراث فرهنگي و اداره منابع طبيعي صورت گيرد و زميني به دانشگاه واگذار شود كه هنوز اين كار هم انجام شده است.

 

رييس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: رشته باستان‌شناسي كه برای اولين بار در استان خوزستان و در دزفول راه‌اندازي شد به خاطر وجود ايوان كرخه و قدمت تاريخي آن بود تا به اين شكل تعامل خود را با ميراث فرهنگي اعلام كنيم و حمايت خود را از ميراث باستاني اجدادمان به اثابت برسانيم.

  • پنجشنبه/ ۲۱ مهر ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: khouzestan-18453
  • خبرنگار :