مجموعه گردشگری عصر هگمتانه سال 97 تحویل می شود

نماینده شرکت عصر طلایی هگمتانه گفت: مجموعه تفریحی، گردشگری، تجاری و اداری عصر هگمتانه در سال 97 به مردم همدان تحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، "محمود شرفخانی" سه شنبه 14 بهمن در کارگروه گردشگری استان همدان،  اظهار کرد: این مجموعه بزرگترین مجموعه گردشگری غرب کشور است که باعث ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر و شکوفا شدن اقتصاد استان همدان خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح تصریح کرد: اجرای این طرح افزایش جذب سرمایه گذار، کاهش بار ترافیکی شهر همدان و رونق صنایع دستی استان را به دنبال  دارد.

شرفخانی با بیان اینکه استان همدان پتانسیل های بالایی در زمینه گردشگری دارد، عنوان کرد: غار علیصدر و سفال لالجین بارزترین نقاط گردشگردی استان همدان محسوب می شوند که در این مجموعه نمایشگاهی برای ارائه صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

نماینده شرکت عصر طلایی هگمتانه افزود: این مجتمع گردشگری در مسیر شاه راهی قرار گرفته به طوریکه فاصله 3 ساعتی با پایتخت و شهرهای اطراف دارد و از همه مهمتر قرار گرفتن در مسیر آزادراه کربلا از ویژگی های بارز این مجتمع است.

وی ادامه داد: این مجتمع در دو قطعه 6 هکتاری و یک قطعه 2.5 هکتاری احداث می شود که 25 هکتار نیز به فضای سبز و ایجاد پارک اختصاص یافته است.

شرفخانی با اشاره به اینکه محدودیت پارکینگ یکی از معضلات شهر همدان است، خاطرنشان کرد: در این مجموعه گردشگری 2 هزار واحد پارکینگ تعبیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه تفریحی، گردشگری، تجاری و اداری در سال 97 تحویل می شود، عنوان کرد: قطعه ای 2.5 هکتاری برای احداث سوییت های اقامتی اختصاص داده شده و شرکت عصر طلایی هگمتانه در کمتر از یکسال این سوییت ها را آماده بهره برداری خواهد کرد.

وی یادآور شد: شرکت عصر طلایی هگمتانه اقدامات اولیه این پروژه را انجام داده به طوریکه در دی ماه سالجاری اقداماتی از قبیل تخلیه نخاله ها و نظافت زمین، مطالعات مکانیک خاک و  ژئو تکنیک، تجهیز اولیه کارگاه و خاکبرداری و رفع معارضان لوله های آب و گاز انجام گرفته است.

"محمد رودباری"، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این کارگروه گفت: واگذاری زمین به شرکت عصر طلایی هگمتانه منوط بر ارائه طرح و نقشه کامل بوده و سند پس از اتمام پروژه و پایان کار به سرمایه گذار داده خواهد شد.

  • سه‌شنبه/ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-24048
  • خبرنگار : 50034