سردار سلیمانی/1/

شرط شهید شدن، شهید بودن است

سردار سلیمانی گفت: شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می شود. تمام شهدا دارای این مشخصه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، سردار حاج قاسم سلیمانی در کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا احیاگر مجدد اسلام در قرن حاضر هستند.

وی با بیان اینکه عطر شهدا در کنگره استشمام می شود، افزود: بهشت گیلان موهبت الهی در ایران اسلامی است که نخبگان، برجستگان، علما و عرفای زیادی را در داخل خودش پرورش داده و تقدیم اسلام و تشیع کرده است.

سردار سلیمانی هشت هزار شهید گیلانی را متحیر کننده دانست و گفت: وجود بیش از 20 هزار مجروح و آزاده در چنین استانی با چنین جمعیتی کم نظیر بوده و گیلان به تنهایی به اندازه چند استان به انقلاب و نظام ادای دین کرده است.

وی با اشاره به گذشت بیش از 20 سال از دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: گنج بی همتای جنگ قرن های متمادی ملت ما را ثروتمند و قهرمان خواهد کرد لذا مرواریدهای ذی قیمت این گنجینه باید کاوش و به جامعه معرفی شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انسان از درک معرفتی شهید و شهادت عاجز است، عنوان کرد: تا کسی شهید نباشد، شهید نمی شود. در واقع شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می شود. تمام شهدا دارای این مشخصه هستند.

وی با اشاره به جایگاه بلند و رفیع شهدا براساس آیات قرآن، گفت: شهید به دلیل عبور از منیت و نفسانیت در خدا ذوب می شود و حجاب های ظلمانی را پشت سر می گذارد و به جایگاه ضیافت الله و لقاء الله می رسد.

فرمانده نیروی سپاه قدس با تصریح بر اینکه شهید به مقام هجرت رسیده است، خاطرنشان کرد: شهدا از خود، از فرزندان، از مال و مقامات و از همه دلبستگی ها و زیبایی ها هجرت کردند و این هجرت را در حد کمال انجام دادند. این هجرتی است که اگر در انسان رخ دهد ولو اگر به مقام شهادت نرسد، از اجر عظمی الهی بهره مند خواهد شد.

وی با اشاره به مقام و مرتبه جهاد فی سبیل الله شهید، گفت: ذکاوت و هوشمندی کسب مال نیست بلکه اگر انسان ذرات اتصال را در وجودش حفظ کند و در اولین فرصت خودش را به مسیر شهادت برساند، زیرک و هوشمند است. اگر این ایستادگی و پایداری در راه خدا وجود داشته باشد، انسان شهید زنده خواهد بود.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه نباید در درک جایگاه شهدا تردید کرد، ادامه داد: شهدا همانند انبیاء و اولیاء دارای اعجاز هستند، زیرا شهید اخلاص پیدا کرده و مانند قطره ای است که به دریا متصل شده و در مدار مغناطیس آل الله قرار دارد. مردم با معرفت به قبور شهدا توسل می کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه فلسفه شهید را فلسفه قطره اتصال یافته به دریا و جرئی از معصوم دانست و گفت: پدران و مادران شهدا نیز دارای همین مقام هستند، زیرا وجود مطهر شهدا را در خودشان پروراندند لذا بهانه جذب رحمت الهی خواهند بود.

وی تقدیم هشت هزار شهید از گیلان را ساده ندانست و بیان کرد: این شهدا یک باره شهید نشدند، بلکه در طول هشت سال دفاع و ایستادگی در برابر دشمن هزاران جوان و بهترین انسان ها قربانی شدند و به این مقام رسیدند لذا گاهی عظمت آن چیزی که برای آن قربانی می شوند از خود قربانی بالاتر و مهمتر است. امام حسین(ع) قربانی عظمت اسلام تا انتهای تاریخ است.

  • سه‌شنبه/ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-93403
  • خبرنگار : 50040

برچسب‌ها