رییس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره‌کل راهداری خراسان رضوی:

مسافرگیری رانندگان ناوگان مسافربری در خارج از پایانه‌ها اکیدا ممنوع است

رییس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره‌کل راهداری خراسان رضوی گفت: مسافرگیری رانندگان ناوگان مسافربری در خارج از پایانه‌ها اکیدا ممنوع بوده و در صورتی که نیاز به مسافرگیری بین‌راهی باشد، بایستی پیش از سوار شدن مسافران، عملیات استعلام وضعیت سلامت مسافر از طریق شرکت مربوطه انجام شود.

ابوالفضل گنجی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها، استعلام وضعیت سلامت مسافران از سامانه وزارت بهداشت توسط شرکت‌های مسافربری پیش از صدور بلیت و سوارشدن به ناوگان الزامی است. صدور بلیت برای افراد دارای تست مثبت کرونا که ملزم به رعایت مدت زمان قرنطینه هستند، ممنوع است.

وی تاکید کرد: ضدعفونی کردن ناوگان پیش از انجام سفر، رعایت فاصله‌گذاری سرنشینان با ظرفیت حداکثر ۵۰ درصد و استفاده مستمر از ماسک توسط رانندگان، خدمه سفر و مسافران در طول سفر حتما باید مورد توجه قرار گیرد QR کد مشخصات مالک و ناوگان در داخل اتوبوس و در محل دید عموم مسافران و QR کد سامانه سلامت اصناف، در محل دفاتر شرکت‌های مسافربری نصب شده است.

رییس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری خراسان رضوی درخصوص نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: نظارت‌ها از طریق بازدیدهای میدانی کارشناسان و ادارات راهداری استان در قالب تیم گشت، گزارش پلیس‌راه و احصاء تخلفات و ارجاع به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ انجام خواهد شد. محدودیت ظرفیت ناوگان شرکت‌های مسافربری در سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت ۵۰ درصد است. همچنین امکان خرید بلیت برای ۵۰ درصد ظرفیت باقیمانده به صورت حضوری به هیچ وجه وجود ندارد.

گنجی تعداد مسافران را به طور نسبی رو به افزایش پیش‌بینی کرد و ادامه داد: در نوروز سال گذشته نرخ بلیت ۲۰ درصد افزایش داشته و با توجه به شرایط پروتکل‌های بهداشتی و لزوم رعایت ظرفیت ۵۰ درصدی سرنشینان بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت‌ها ۲۶ درصد افزایش داشته که علاوه بر آن در نوروز ۱۴۰۰ نیز ۲۰ درصد افزایش دیگر بر نرخ بلیت‌ها اعمال شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۱:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99123022379
  • خبرنگار :