ممنوعیت تکالیف نوروزی به دانش‌آموزان/تولید اپلیکیشن دانش‌آموزی "نوروز باستان" در سمنان

معاونت آموزش ابتدایی استان سمنان از انتشار اپلیکیشن تولیدی این استان برای فعالیت های دانش‌آموزان در ایام تعطیلی نوروز 1400 خبر داد.

مریم حدادی 28 اسفندماه اظهار کرد: این برنامه کاربردی در راستای اجرایی شدن برنامه شماره 3 سال 1399 معاونت آموزش ابتدایی استان سمنان تولید و منتشر شده است.

به گفته وی در شرایط کرونایی و اعمال محدودیت های سفر، استفاده از این اپلیکیشن، می تواند به تقویت قوه خیال، تصور، تجسمم و حواس پنج گانه و مهارت های مشاهده، گوش دادن، سخن گفتن خلاق و ... در نوآموزان و دانش آموزان منجر شود.

معاون آموزش ابتدایی استان با تأکید بر ممنوعیت انجام تکالیف درسی در ایام نوروز، به مربیان و آموزگاران سراسر استان یادآوری کرد: از ارائه هرگونه تکلیف، تکمیل جزوه و یا پیک آموزشی خودداری کرده و فقط در چارچوب تعیین شده، نوآموزان و دانش‌آموزان را به یکی از دو محور ادبی و هنری در ایام نوروز راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان نیز می‌توانند با حمایت خانواده موضوعاتی از قبیل دلتنگی مدرسه، دوری از دوستان و بازی‌های گروهی، دنیایی با حضور کرونا، همدلی و نوع دوستی، مسؤولیت پذیری، ادب، جرأت ورزی را انتخاب و آثار خلاقانه خود را در قالب داستان خوانی، داستان گویی، داستان نویسی، نقاشی، عکاسی، فیلم ،پادکست، ویدئوکست و پاور پوینت ارائه کنند.

حدادی افزود: تولید این اپلیکیشن حاصل کار گروهی اعضاء دبیرخانه استانی توسعه سواد خواندن و نوشتن، آموزگاران پرتوان و دانشجومعلمان و دانش آموزان استان بوده و مزیت آن به نسبت اپلیکیشن های سایر استان ها، تولید 100 درصدی محتواست.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99122821764
  • خبرنگار :