معاون دانشجویی دانشگاه تهران خبر داد

بهره‌برداری از یک خوابگاه دانشجویی تا پایان فروردین

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به بهره برداری از یکی از خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: خوابگاه دوم با ظرفیت حدود ۱۷۶ نفر که با کمک بنیاد حامیان دانشکده فنی در حال ساخت است و حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر سعید حبیبا در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب از افتتاح یکی از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تهران در فروردین ماه خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت یکی از این خوابگاه ها حدود ۳۰۰ نفر است که با استانداردهای روز از جمله سیستم تصفیه آب خاکستری و هوشمندسازی موتورخانه که در فروردین ماه جاری ساخت آن به اتمام خواهد رسید و آماده بهره‌برداری خواهد شد و خوابگاه دوم با ظرفیت حدود ۱۷۶ نفر که با کمک بنیاد حامیان دانشکده فنی در حال ساخت است که حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: ارتقاء و توسعه مجموعه‌های خوابگاهی و استانداردسازی فضاهای خوابگاهی با توجه به شرایط پیش‌آمده و عدم حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها، امکان بازسازی و نوسازی فضاهای خوابگاهی را فراهم کرد.در این راستا بیش از ۷۰۰۰ مترمربع بنای خوابگاهی در دست بازسازی و نوسازی است که عمده این بازسازی‌ها در خوابگاه‌های سطح شهر در حال انجام است که برخی از آنها جزو ساختمان‌هایی بودند که در طرح توسعه به تملک دانشگاه درآمده‌اند و نیاز به بازسازی و استانداردسازی داشتند.  فضای فرهنگی و ورزشی خوابگاه‌ها نیز افزوده شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران به تشریح وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی که عموماً از نظر رده‌بندی در سطح پنج هستند، پرداخت و عنوان کرد: برنامه ارتقاء خوابگاه ها با رویکرد «کیفی‌سازی و کارآمدی» و با همکاری خیرین  (۳۰ درصد)، دانشگاه تهران (۳۰ درصد) و صندوق رفاه کشور (۴۰ درصد) طراحی شده است که امیدواریم این طرح که در پنج خوابگاه در حال اجراست تا بهمن ماه امسال به پایان برسد.

دکتر حبیبا همچنین از برنامه دانشگاه تهران برای بازسازی خوابگاه های سطح شهر این دانشگاه خبر داد و گفت: با کمک خیرین  قرار است ۶ هزار و ۵۰۰ متر از این خوابگاه ها را بازسازی کنیم که خوابگاه های قدس، رودکی و شهدای دانشجو سه خوابگاه سطح شهر و خوابگاه متاهلین جلال آل احمد از اسفند گذشته مورد بازسازی قرار گرفتند و اردیبهشت ماه سالجاری به اتمام می رسند. 

دکتر حبیبا، با اشاره به اینکه کرونا با وجود محدودیت‌ها و تلخی‌ها، واقعیتی است که همگان آن را پذیرفته‌اند، افزود: دانشگاه به‌رغم وجود این مشکل، لحظه‌ای آموزش و پژوهش را تعطیل نکرده است و با بسیج تمام امکانات شرایطی را فراهم کرد تا آموزش و پژوهش از طریق دوره‌های مجازی ادامه یابد و یک لحظه هم متوقف نشود و این افتخاری برای دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور است.

وی ارائه خدمات مددکاری و مشاوره برای همه دانشجویان نیازمند را از فعالیت‌های معاونت دانشجویی در زمان شیوع کرونا توصیف کرد و گفت: دانشجویان در این بحران به شدت نیازمند مشاوره و دریافت خدمات بهداشت روان بودند، لذا از طریق مددکاران و استفاده از مشاوره‌های حضوری، آنلاین، مشاوره‌های تلفنی، ایمیل و اپ‌های موجود این خدمات را به دانشجویان ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۴:۲۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99122720672
  • خبرنگار : 71567