محوطه سازی ویلا با ایده های بکر و طراحی زیبا

طراحی و اجرای تخصصی محوطه ویلا، برای طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا در مرحله اول کارشناسان مجرب تیم متخصص سورن بام از فضای شما کارفرمای عزیز بازدید کرده و سپس شرایط محوطه که شامل : شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه، زمین و مساحت آن، نوع خاک و ... مورد بررسی قرار می گیرد تا بر اساس اندازه و مساحت کلی زمین بتوانیم عناصر مختلف را در آن جا نمایی کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سورن بام، در محوطه سازی از بسیاری از المان های فضای سبز می توان استفاده کرد، که استفاده هر کدام از المان ها بستگی به مساحت فضای باز ویلا دارد، البته انتخاب هر یک از المان ها به درخواست و سلیقه  کارفرما می باشد.

طراحی و اجرای تخصصی محوطه ویلا و المان های مختص محوطه سازی شامل موارد زیر می باشد :

کاشت گیاهان فضای باز و زینتی

انواع آبنماها

آلاچیق ، پرگولا

انواع فلاور باکس ها

دیوار سبز طبیعی و مصنوعی

نورپردازی

کف سازی ( از قلوه سنگ، چوب ترمو، واش بتن، چمن طبیعی و مصنوعی و ... استفاده کرد ).

انواع آبنما در محوطه سازی :

برای ساخت انواع آبنما در محوطه سازی ویلا باید فضای کافی برای ساخت آن داشته باشیم به طور مثال اگر فضای زیادی به ساخت آبنما اختصاص داده شود می توانیم از آبنماهای صخره ای و یا چشمه ها و برکه های کوچک استفاده کنیم که ریزش آب از اطراف آبنما صخره ای به سمت نهرها روان شده و گردش آب در کل محوطه جاری شود و صدای آب که آرامش بخش می باشد در کل فضاها حکم باشد و حس طبیعت در فضای کوچک تر که می تواند محوطه ویلا، باغ، حیاط و ... القا شود.

انواع آلاچیق و پرگولا در محوطه سازی :

یکی از نکاتی که در طراحی ویلا حائز اهمیت می باشد، جا نمایی المان زیبای آلاچیق می باشد که یک فضای گرم و دلنشین را جهت فضای نشیمن برای ساکنین فراهم می سازد، آلاچیق در فضایی باید جا نمایی شود که در حین اینکه یک فضای بسته را دارد به فضای اطراف مشرف باشد. یکی از عناصری که در بیشتر محوطه سازی ها قابل اجرا می باشد آلاچیق ها می باشند. آلاچیق ها در ابعاد مختلف مناسب با محیط با متریال های چوبی، فلزی  ساخته می شوند، داخل آلاچیق می توانیم نیمکت و یا مبلمان مناسب برای استراحت ساکنین قرار دهیم، همچنین می توانیم داخل آلاچیق از یک آتشدان زیبا استفاده کنیم تا در فضول سرد گرمای آتشدان امکان استفاده از آلاچیق را فراهم نماید، همچنین در فصول گرم  علاوه بر این که فضای آلاچیق بسته می باشد و مانع عبور نور خورشید به فضای داخل می شود، فضای  داخل آلاچیق خنک می باشد. می توانیم برای افزایش هوای مطبوع از سیستم مه پاش استفاده کنیم که رطوبت فضای محیط را افزایش دهد .

انواع فلاور باکس در محوطه سازی :

فلاور باکس ها یا گلدان ها، برای حفظ و نگهداری گل و گیاهان کاربرد دارند، که بر اساس نوع درخت و گیاهان در سایزها و متریال های مختلف در محوطه سازی می توان کنار دیوارها و ... قرار دهیم. انواع فلاور باکس ها شامل: فلزی، بتنی، چوبی، فایبر گیلاس، سفالی، سنگی و ... می باشند که مناسب با  محیط و شرایط آب و هوایی ساخته و اجرا می شوند.

دیوار سبز طبیعی و مصنوعی در محوطه سازی :

با اجرای دیوار سبز های طبیعی در قسمت هایی از محوطه ویلا می توانیم فضای سبزی مختص در کنار المان های مختلف داشته باشیم و در مناطقی که شرایط آب و هوایی نامناسب می باشد و شرایط کاشت گل و گیاهان طبیعی را نداریم می توانیم از دیوار های سبز مصنوعی در محوطه سازی استفاده کنیم و جلوه زیبایی را به محیط بدهیم.

قلوه سنگ های رودخانه ای در محوطه سازی :

قلوه سنگ ها در ابعاد و اندازه های متنوع می باشند، که با استفاده از آنها می توانیم مسیر پیاده روها را مشخص کنیم و همچنین در کنار انواع آبنماهای سنگی، صخره ای و اطراف آلاچیق نیز می توانیم استفاده کنیم. از قلوه سنگ های رنگی نیز می توانیم، برای زیبا کردن قسمت هایی از محوطه استفاده کنیم به عنوان مثال روی فلاور باکس ها را بعد از کاشت گل و گیاهان با قلوه سنگ های رنگی پوشش دهیم و یا در اطراف چمن کاری ها از قلوه سنگ ها استفاده کنیم و زیبایی را دوچندان کنیم.

نورپردازی در محوطه سازی ویلا :

نورپردازی از المان های اجتناب ناپذیر فضای سبز می باشد که علاوه بر این که در روز به فضای اطراف جلوه می بخشد در شب نیز جلوه المان ها را چندین برابر می کند و باعث زیباتر شدن المان ها می شود. روشنایی اطراف را پوشش می دهد و باعث امنیت فضا می شود.

.شرکت سورن بام با سالها تجربه در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن، دیوار سبز، آبنما، آلاچیق، محوطه سازی باغ، ویلا، باغچه و... فعالیت های بی شماری دارد . شما برای بازدید از فعالیت های شرکت می توانید از سایت ما به آدرس :  sorenbam.ir   و  اینستاگرام شرکت :  @soren_bam   دیدن فرمایید. در صورت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره تلفن های ۲۱۵۵۳۴۸-۰۹۱۲ و ۴۴۲۷۷۱۷۸ – ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • سه‌شنبه/ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99122620389
  • خبرنگار : 30054