یک مسئول مطرح کرد:

نسبت کم تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در خراسان شمالی در مقایسه با میانگین کشوری

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

سیدی در نشست خبری که ۲۵ اسفندماه در محل این اداره کل برگزار شد، اظهارکرد: ۳۳۰ هزار نفر از مردم خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این تعداد از افراد ۳۸ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهد.

وی افزود: پایین بودن سطح معیشت مردم، تورم، بیکاری و ... موجب شده تا مردم نتوانند خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند.

سیدی به طرح حذف دفترچه های بیمه نیز اشاره کرد و گفت: سالانه فقط براساس برآورد انجام شده در سال ۹۸، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تولید جلد دفترچه های درمان هزینه می شود.

وی ادامه داد: در سال جاری تامین اجتماعی برای ۴۵ میلیون دفترچه که در دست مخاطبان است هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه متحمل شده است و یکی از اهداف اجرای طرح نسخه الکترونیک حذف این هزینه ها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات تامین اجتماعی طرح توسعه خدمات غیرحضوری است، گفت: دست آوردهای این طرح نیز کاهش هزینه ها است که در ایتدای آذر ماه سامانه ۳۰۷۰ رونمایی شد که بر اساس آن قرار بود تا پایان بهمن ماه ۳۰ خدمت غیرحضوری شود که تاکنون ۲۲ خدمت غیرحضوری شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99122519450
  • خبرنگار : 50046