به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت داروسازی خوارزمی، دکتر پیمان ترحمی مدیرعامل شرکت داروسازی خوارزمی با اشاره به اینکه این شرکت در حدود پنج سال پیش تصمیم گرفت در راستای عمل به مسوولیتهای اجتماعی در زمینه درختکاری و توسعه فضای سبز فعال شود، گفت: حدود یک سال و نیم پیش با شهرداری منطقه مذاکره کردیم و قرار شد در این منطقه نسبت به سرمایهگذاری برای توسعه فضای سبز اقدام کنیم. در همین راستا نیز بوستان داروسازی خوارزمی-التیام با سرمایهگذاری حدود ۲۰۰ میلیون تومانی آمادهسازی و افتتاح شد که اقدامی مفید برای مردم این منطقه است که داروسازی خوارزمی نیز در آن واقع شده است. تلاش ما این است که از برند معتبر داروسازی خوارزمی برای تبلیغ و احیای طبیعت استفاده کنیم. قرار است برای جذب مخاطب بیشتر در این بوستان، پیشنهادات شهرداری منطقه را بررسی کنیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت داروسازی خوارزمی از حدود چهار پیش سیاست توسعه کمی و کیفی محصولاتش را دنبال کرده است، توضیح داد: براین اساس طی سه سال گذشته حدود ۷۰ محصول جدید به سبد محصولات داروسازی خوارزمی اضافه شد و در حال حاضر حدود ۱۳۰ محصول فعال در بازار داریم. اشکال دارویی تولیدی داروسازی خوارزمی نیز در فرمهای قرص، کپسول، قطره خوراکی و شربتهای خوراکی است. در حوزه شربتهای خوراکی، داروسازی خوارزمی جزو شرکتهای مطرح بازار دارویی کشور است. در عین حال تلاش کردیم در زمینه برندسازی تک تک محصولات شرکت نیز فعالیت کنیم.
ترحمی با اشاره به قدمت ۵۵ ساله داروسازی خوارزمی اظهار کرد: داروسازی خوارزمی شرکتی شناخته شده برای جامعه پزشکی و داروسازی کشور است و سال ۱۳۹۹ نیز با وجود همه مشکلات، سال رشد برای این شرکت بود.
مدیرعامل شرکت داروسازی خوارزمی خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۹ در مجموع برای صنعت داروسازی از جنبههای تحریم، نابهسامانی در تخصیص ارز، قوانین گمرک و سازمان غذا و دارو و همچنین بخشنامههای خلقالساعه، سال سختی بود و شرکت داروسازی خوارزمی نیز مانند سایر شرکتهای داروسازی از بابت این مشکلات آسیب دید. همچنین با تورمی مواجه بودیم که نتوانستیم آن را روی قیمتهای محصولاتمان اعمال کنیم و این وضعیت فشار زیادی به ما آورد.
وی گفت: ۷۰ درصد ارز حوزه دارو در بخشهایی مانند مواد بستهبندی و ... از نرخ مرجع به نرخ نیما تغییر کرده است اما متاسفانه قیمتگذاری محصول نهایی همچنان براساس نرخ مرجع است. در زمینه مکملها نیز همین مشکل وجود دارد. از سوی دیگر از نیمه دوم امسال تخصیص ارز مرجع انجام نشده که این وضعیت نیز فشار زیادی را به شرکتهای داروسازی وارد کرده است.
او در پاسخ به این سوال که آیا داروسازی خوارزمی در زمینه تولید داروهای کرونا نیز ورود کرده است یا خیر؟ توضیح داد: داروهایی که در ابتدای شیوع کرونا برای درمان این بیماری مورد توجه بود مانند آزیترومایسین و هیدروکسی کلروکین در داروسازی خوارزمی تولید میشوند اما در مورد داروهای فاویپیراویر و رمدسیور متاسفانه تاکنون نتوانستیم در تولید این داروها ورود کنیم.
ترحمی با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی خطوط تولید و بهبود GMP در داروسازی خوارزمی بطور پیوسته در حال انجام است، توضیح داد: قرار است یک سری اشکال جدید دارویی مانند اسپری را تولید کنیم. همچنین به دنبال فعال سازی مجدد خط نیمه جامدات داروسازی خوارزمی هستیم. تولید سافت ژلها نیز در برنامه ماست. به دنبال ورود به حوزههای هایتک نیز هستیم.
وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ را برای صنعت داروسازی کشور سالی بسیار سخت میبینم، عنوان کرد: در صورت ادامه وضعیت فعلی و عدم تامین ارز مورد نیاز، قطعا با کمبود داروهای بیشتری در سال آینده مواجه خواهیم شد. به نظر من فقط ۳۰ درصد از مشکلات موجود در صنعت داروسازی کشور مربوط به تحریم است .
ایرج مرشدلو شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲۱ هم گفت: ایجاد بوستان مشارکتی شرکت داروسازی خوارزمی گام بلندی در راستای عمل به مسوولیتهای اجتماعی است. در هفته ملی درختکاری امسال برنامههایی مانند توزیع نهال رایگان و کاشت درخت در منازل شهروندان منطقه را اجرا کردیم. سرانه فضای سبز منطقه ۲۱ شهرداری تهران از استاندارد شهر تهران بالاتر است. قصد داریم برای جذب مخاطب بیشتر بوستانهای موجود در منطقه ۲۱ را موضوعی کنیم و در این راستا راهاندازی بوستانهای آموزش بازیافت و بانوان در شهرک استقلال در سال ۱۴۰۰ در دستورکار است. همچنین مقدمات ایجاد یک بوستان تخصصی در حوزه سلامت نیز فراهم شده است.
محمود عظیمی گرامی رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲۱ گفت: ایجاد بوستانهای مشارکتی سیاستی است که براساس آن تلاش میکنیم صنایع و کارکنان آنها را در توسعه فضای سبز مشارکت دهیم و از امکانات آنها استفاده کنیم. به عنوان مثال در همین منطقه با کمک داروسازی خوارزمی، فضایی به صورت پارک با امکانات بازی ایجاد شده که برای اهالی منطقه مفید است. درختهایی هم که در این پارک کاشته میشوند به نام کارکنان این شرکت نامگذاری میشوند تا انگیزهای برای مشارکت در توسعه فضای سبز در کارکنان این شرکت ایجاد شود.
انتهای رپرتاژ آگهی