رییس کمیته امداد کشور:

کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و وارد توانمندسازی شده است

رییس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و وارد حوزه توانمندسازی شده، تصریح کرد: نسبت به سالمندان، بیماران صعب العلاج و ... تا پایان عمرشان در خدمت هستیم و برای دیگران اولویت کار، توانمندسای است که الزاماتی دارد و توفیقات به وجود آمده به دلیل هماهنگی بین مجلس و دولت است.

"سیدمرتضی بختیاری" ظهر امروز 20 اسفندماه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با حضور معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار کرد:  کارهای بزرگی که صورت می گیرد، نتیجه همدلی است و انصافا همدلی که در استان کرمان وجود دارد، کارگشاست.

وی افزود: ماموریت ما، توانمندسازی است و در این زمینه دوره هایی تعریف کرده ایم که مددجو در چه دوره ای توانمند و چه زمانی از حمایت امداد خارج شوند.

بختیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و وارد حوزه توانمندسازی شده، تصریح کرد: نسبت به سالمندان، بیماران صعب العلاج و ... تا پایان عمرشان در خدمت هستیم و برای دیگران اولویت کار، توانمندسای است که الزاماتی دارد و توفیقات به وجود آمده به دلیل هماهنگی بین مجلس و دولت است.

رییس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه سهم اشتغال کمیته امداد استان کرمان امسال 9453 سهم با 247 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده، بیان کرد: در پی هماهنگی و پشتیبانی ها در استان، تا روز گذشته 10 هزار و 335 اشتغال توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: بودجه تسهیلات ما از 4900 میلیارد تومان امسال به 10 هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده افزایش یافته و قطعا سهم استان کرمان نیز افزایش می یابد.

بختیاری تصریح کرد: کمیته امداد در مشاغل خرد و خانگی ورزیده است و انگیزه دارد و نمونه های فراوانی داریم که مادر قهرمان و فرزند 18 ساله اش طی 4 سال 150 اشتغال ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به فرش های بافته شده توسط مددجویان کمیته امداد در سطح کشور بیان کرد: پیگیری های جدی انجام و مصوب شد کیفیت فرش مددجویان کمیته امداد ویژه است و ثبت مالکیت جهانی شد و محصول مددجویان کمیته امداد مشتری جهانی دارد.

"یحیی صادقی" مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اشتغال ایجاد شده در سال جاری در استان اظهار کرد: در حوزه کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فرش و گلیم، خدمات، حمل و نقل و ... شغل ایجاد شده و 87 درصد منابع از تسهیلات بانکی، هشت درصد منابع داخلی کمیته امداد و ... بوده است.

وی با اشاره به اینکه 272 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در استان پرداخت شده، تصریح کرد: 285 میلیارد تومان در سال جاری از اشتغال ایجاد شده تزریق درآمد به خانواده مددجویان صورت گرفته است.

صادقی در پایان گفت: برای رفع دغدغه مسکن مددجویان در استان کرمان مشکل زمین داریم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99122015721
  • خبرنگار : 50187