رییس کمیته امداد کشور اعلام کرد

بانوان، سرپرست 63 درصد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد

رییس کمیته امداد کشور گفت: یکی از راهبردهای قطعی کمیته امداد اشغال خانگی است زیرا سرپرست 63 درصد خانواده های تحت پوشش بانوان هستند و اگر شغل این بانوان بیرون باشد، مادر بودن آنها تحت الشعاع قرار می گیرد.

"سیدمرتضی بختیاری" امروز 20 اسفندماه در مراسم جشن توانمندسازی اقتصادی 5500 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: کشور ما داشته های فراوانی دارد و باید از آن ستفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران جایگاه خود را در دنیا نشان داد، افزود: ما در مبارزه با ویروس کرونا تنها ماندیم و جلوی ورود بسیاری از مواردی که ستاد اجرایی فرمان امام تامین کرده بود را امریکا گرفت اما خوشبختانه امروز صادرکننده بسیاری از ملزومات مبارزه با کرونا هستیم.

بختیاری تصریح کرد: کمیته امداد توانمندسازی، اشتغال، مسکن و فرهنگسازی را در دستور کار قرار داده و بحمدالله قدم های بسیار موثری برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه در ماده 83 برنامه ششم تکلیف شده کمیته امداد سالیانه 70 هزار اشتغال در کشور ایجاد کند، گفت: در سال 96 تعداد 170 هزار شغل و 97 تعداد 148 هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده و در سال 97 یک سوم اشتغال کشور توسط این نهاد ایجاد شد.

رییس کمیته امداد کشور بیان کرد: در سال 98 تعداد 175 هزار و 900 شغل و امسال تاکنون 227 هزار اشتغال در سطح کشور توسط کمیته امداد با 5 هزار و 516 میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است.

وی افزود: 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای کمیته امداد در سال آینده گذاشته شده و هدفگذاری شده 300 هزار شغل ایجاد کنیم که کمیته امداد چند برابر برنامه ششم در بحث اشتغال جلو رفته و طبق منویات مقام معظم رهبری توانمندسازی را در صدر کارها قرار داده ایم.

بختیاری با اشاره به اینکه بنا به اعلام رییس کل بانک مرکزی، خوش حساب ترین مشتریان بانک ها مدجویان کمیته امداد هستند، بیان کرد: در کمیته امداد، مزیت سنجی شهرستان های کشور انجام شده و داشبرد مدیریتی ایجاد کرده ایم که وضعیت اشتغال ایجاد شده هر روز در دسترس و نظارت همگانی است و بانک ها، وزارت کار و ... نظارت می کنند.

وی  با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی و کرونا، پشت نوبتی برای دریافت خدمات کمیته امداد داریم، گفت: ماموریت داریم تعدادی از کسانی که خودکفا شده اند از تحت پوشش خارج کنیم و از سال 73 تا پایان 97 تعداد 750 هزار خانوار در پی خودکفایی از حمایت کمیته امداد خارج شده اند که به معنای رها کردن این خانواده ها نیست و ما به آنها مشورت می دهیم و نظارت می کنیم.

رییس کمیته امداد کشور اظهار کرد: یکی از راهبردهای قطعی کمیته امداد اشغال خانگی است زیرا سرپرست 63 درصد خانواده های تحت پوشش بانوان هستند و اگر شغل این بانوان بیرون باشد، مادر بودن آنها تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آمادگی همکاری برای ایجاد اشتغال خانگی، روستائی و اشتغال خرد در روستاها را داریم و باید الزامات فراهم شود، افزود: حتما باید از فعالیت های دانش بنیان استفاده و در بازار استارتاپ ها و دیجیتال وارد شویم.

بختیاری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در استان کرمان ۹۴۵۳ نفر سهم اشتغال امسال کمیته امداد و ۲۴۷ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه بود که تاکنون ۱۰ هزار و ۳۳۶ اشتغال ایجاد شده و استان از برنامه جلوتر است.

وی با تشکر از خیران و همکاری مردم استان کرمان با کمیته امداد اظهار کرد: درآمد کمیته امداد استان کرمان سال قبل ۱۶۴ میلیارد تومان بوده که در ۱۱ ماهه امسال به ۳۳۹ میلیارد تومان رسیده است.

بختیاری تصریح کرد: علی رغم اینکه تورم امسال بیشتر بود و مشکلات اقتصادی داشتیم، اما همت و مهربانی مردم را دیدیم. معتقدیم جامعه مسلح به سلاح انفاق سرافراز خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99122015376
  • خبرنگار : 50187