معاون فرهنگی وزارت بهداشت:

دانشگاه های علوم پزشکی با کمبود خوابگاه مواجه اند

معاون فرهنگی، دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمبود شدید خوابگاه های دانشجویی را مهمترین مشکل پیش روی تربیت دانشجویان علوم پزشکی برشمرد و گفت: باتوجه به اینکه دولت به تنهایی قادر به تامین و تجهیز خوابگاه های دانشجویی نیست، از خیران درخواست می کنم در این عرصه نیز ورود کنند.

سیما سادات لاری شامگاه (سه شنبه-۱۹ اسفندماه) در اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: احسان و نیکوکاری از مفاهیم ارزشمند اخلاقی است که در دین مبین اسلام و همه ادیان الهی بر آن تاکید جدی شده است.

وی با بیان اینکه هدف نهایی از ادیان الهی چیزی جز رواج و گسترش نیکوکاری نیست،‌گفت: انسان ها همواره به هم نوعان خود عشق می ورزیدند. در یک سال گذشته کشور ما همانند همه کشورهای جهان با اپیدمی کرونا مواجه و متاسفانه شاهد درد و رنج بیماری و فوت هم وطنان بودیم، اگرچه  احسان و نیکوکاری مردم در ایام شیوع کرونا به اوج خود رسید و آحاد مردم با همدلی و کمک های مومنانه تلاش کردند از این پیچ سخت تاریخی با کمترین عارضه عبور کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش افزود: امروز هزاران نفر از پرستاران، پزشکان، مراقبان بهداشت، کارکنان آزمایشگاه و همه کارکنان نظام سلامت، عاشقانه و بر اساس تکلیف خود بیش از یک سال است خواب را بر چشمان خود حرام و تلاش کرده اند به مردم خدمات لازم را ارائه دهند و سلامتی را به آنها هدیه کنند.

وی تاکید کرد: دیدن مردان و زنانی که با سینه ستبر به جنگ ویروس کرونا رفته و شبانه روزی در حال خدمت خلق هستند، مایه غرور ملی و رضایت حق تعالی است.

لاری با تاکید براینکه خیران همواره یار و یاور دولت برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم بوده اند، گفت: این درحالی است که کرونا و تحریم ها فشار مضاعفی به کشور وارد کرده و این حمایت ها و همراهی ها اهمیتی دو چندان دارد.

وی با بیان اینکه خیران در کنار امور دیگر همچون مدرسه سازی، مسجد سازی و... اهمیت نقش آفرینی در عرصه سلامت مردم و توسعه زیرساخت های بهداشتی را می دانند، تصریح کرد: استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ نیکوکاری و خیر ور عرصه سلامت اقدامی هوشمندانه است که در این جشنواره رقم می خورد.

معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از زمینه های مشارکت خیران در عرصه های زیرساختی سلامت مانند خوابگاه های علوم پزشکی است، گفت: دانشجویان علوم پزشکی ۴ تا ۷ سال و در مقاطع بالاتر تا ۱۱ سال در خوابگاه های دانشجویی با تراکم بالا، فضای کم و فرسودگی زیاد سپری می کنند که مشکلات روحی و روانی زیادی برای آنها که کادر سلامت فردا هستند ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه دولت برای ساخت و تجهیز خوابگاه های دانشجویی با مشکل زیادی مواجه است، تصریح کرد: زیرساخت های کنونی جوابگوی نیاز قشر جوان نیست، متاسفانه ردیف بودجه ای برای ساخت خوابگاه ها وجود ندارد و این محدودیت ها روح و روان دانشجویان علوم پزشکی را آزرده است.

به گزارش ایسنا، لاری کمبود شدید خوابگاه های دانشجویی را مهمترین مشکل پیش روی تربیت دانشجویان علوم پزشکی برشمرد و گفت: باتوجه به اینکه دولت به تنهایی قادر به تامین و تجهیز خوابگاه های دانشجویی نیست، از خیران درخواست می کنم به این عرصه نیز ورود کرده و کمک کنند دانشجویان نگران اسکان خود نباشد زیستی توان با آرامش داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، از تلاش ها و همکاری های خیران سلامت قدردانی و ابراز امیدواری کرد که جغرافیای مهربانی همه ما بدون مرز باشد و با دعای خیر مردم شر ویروس کرونا از سر جهانیان کم شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99122015110
  • خبرنگار :