به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ بازار، قبل از آن که تصمیم به چاپ تراکت داشته باشید بایستی در ابتدا بتوانید آن را به خوبی نوشته و بسازید، در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:
· یک پوشش چشم نواز داشته باشید. این موضوع کاملا مشخص و واضح است که اگر از هنر یا گرافیکی کاملا خوب روی تراکت استفاده نمائیم، مردم تمایل بیشتری برای دریافت آن دارند.
· یک عنوان قابل توجهای برای تراکت خود انتخاب نمائید. داشتن عنوانی جالب برای کنجکاوی که باعث شود افراد بخواهند ببینند چه در داخل آن نوشته شده است مفید است.
· کوتاهش کن. فقط با چند کلمه میتوان حرفهای زیادی زد. سعی کنید ایده اصلی خود را منتقل کنید در حالی که از جزئیات غیر ضروری پرهیز میکنید.
· کسب و کار خودتان را تبلیغ کنید.
· از یک ساختار مناسب استفاده کنید.
· ارائه دهندهی پیشنهادهای جالب باشید. اطمینان حاصل کنید که تراکت شما دارای نوعی منبع یا اطلاعات تماس است که خواننده میتواند در صورت وجود سوال یا نیاز به پیگیری، به آن مراجعه کند. اگر نمیتوانید اطلاعات تماس خود را ارائه دهید، از نهاد یا سازمان دیگری بپرسید که آیا میتوانید از اطلاعات تماس آنها در تراکتهای خود استفاده کنید.
· نوشتن پیام مناسب در تراکت میتواند یک روش عالی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت تراکت باشد. تعداد کلمات و طول پیام هنگام نوشتن تراکت بسیار مهم میباشد.
· یک تراکت بایستی ظاهری زیبا داشته باشد و با جذابیت گرافیکی طراحی شده باشد.
· شما میتوانید هر ایده عالی را که در نظر دارید بر روی تراکت مورد نظر خود پیاده سازی نمائید و آن را برای چاپ آماده نمائید.
قالب بندی، چاپ، تاشو و برش:
نحوه کار آن در اینجا است:
شاید شما فقط ایدهای برای تراکت دارید که دوست دارید تولید آن را ببینید. بسیار خوب! شاید شما تمایل گرافیکی داشته باشید و تراکتی داشته باشید که از قبل تقریباً کاملاً طراحی شده است. در نهایت میتوانید آن را به پایان رسانده و یک محصول نهایی حرفهای ایجاد نمائید. این فقط یک موضوع ترجیحی است.
اگر به تازگی شروع به کار کردهاید، ابتدا سعی کنید بفهمید که کدام سبک تراکت را میخواهید. تراکت سبکهای مختلفی دارد که سبکهای استاندارد آن شامل نوع کارتی، تراکت پولی و تراکت تا شده میباشد.
معمولا تراکتها را میتوان با استفاده از نرم افزار Microsoft Publisher درست کرد. به طور مثال زمانی که شما تصمیم به چاپ تراکت a5 یا a6 داشته باشید میتوانید از این نرم افزار استفاده نمائید. برای ساخت تراکت مورد نظرتان میتوانید یک الگوی سه گانه ایجاد کرده و آن را به صورت افقی به نصف تقسیم نمائیم (بنابراین اساساً، این یک برش سه برابری به نصف است) یک قسمت 8.5”*11” از کاغذ چاپگر دو تراکت تولید میکند. شما باید سه وجهی خود را دو طرفه کنید (دارای محتوا در جلو و عقب). قسمت جلوی سه تایی شما شامل دو روکش جلویی در سمت راست، جلدهای پشتی در وسط، و ستونهای آخر (چهارم) مطالب در انتهای سمت چپ. قسمت پشتی سه گانه شما شامل 3 ستون اول محتوا است (یک ستون در هر برابر). وقتی تراکت خود را به درستی قالب میکنید، میتوانید آن را به یک شرکت چاپی ارسال کنید (چاپ بازار یک منبع مقرون به صرفه است) یا میتوانید خود شما آنها را چاپ کنید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف را به درستی چاپ کردهاید (یک طرف وارونه نمیخواهید!). همچنین، اگر خودتان آنها را چاپ کنید، مهم است که آنها را از وسط ببرید (4.25 اینچ). کاغذ کاتر بهترین راه برای چاپ تراکت میباشد.
فرآیند طراحی تراکت:
این نکته بسیار حائز اهمیت است که در طراحی تراکت یک سری نکات و اصول را رعایت نمائید تا بتوانید تراکتی جذاب و در خور توجهی را ایجاد نمائید. یک تراکت در صورتی که به خوبی طراحی شده باشد میتواند پیام را به خوبی به مخاطب برساند و همچنین آن را ترغیب به مطالعه سازد. پس بنابراین میتوان گفت طراحی تراکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد که به وسیلهی آن خواهید توانست تبلیغات خود را انجام دهید و در نهایت بازدهی بالایی هم داشته باشید.
در صورتی که ایدههای مختلفی داشته باشید، میتوانید تراکت مورد نظر خود را با طراحی خلاقانه ایجاد نمائید.
مراحل طراحی بسته به میزان پیچیده بودن طراحی و سرعت مورد نیاز تراکت میتواند از یک روز تا چند هفته طول بکشد. داشتن اطلاعات بیشتر برای کار در ابتدای کار لازم و ضروری میباشد. این مورد میتواند زمان طراحی تراکت شما را بسیار کاهش دهد.
استفاده از تصاویر مناسب در تراکت:
به کارگیری تصویر مناسب در طراحی تراکت میتواند نظر مشتری را به خوبی جلب نماید و همچنین اثر بخشی آن را در مخاطب بیشتر نماید.
هزینه سفارش و چاپ تراکت:
هزینه تراکت با توجه به نوع تراکت میتواند متفاوت باشد.
اگر به تراکت انجام شده برای یک رویداد خاص نیاز دارید، لطفاً در اسرع وقت با چاپ بازار تماس بگیرید و در صورت نیاز به ساخت یک تراکت جذاب، اطلاع دهید.
انتهای رپرتاژ آگهی