توزیع بیش از یک میلیارد لیتر فرآورده نفتی در استان زنجان

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، از توزیع بیش از یک میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سال‌جاری خبر داد.

حمید حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، از توزیع بیش از یک میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: این مقدار سوخت در مدت ۱۱ ماه گذشته توزیع شده و در اختیار متقاضیان در بخش‌های مختلف مصرفی قرار گرفته است.

وی افرود: انبار نفت شهید تندگویان منطقه با توان ذخیره‌سازی انواع فرآورده، وظیفه انبارش و توزیع سوخت به متقاضیان سوخت استان از جمله جایگاه‌ها، فروشندگی‌ها، صنایع و کارخانجات و نیروگاه را با همکاری مستمر بالغ بر ۱۰۰ دستگاه نفتکش در قالب ۵ شرکت حمل و نقل بر عهده دارد.

این مسئول با اشاره به توزیع کپسول سیلندر گاز مایع در استان، ادامه داد: در استان زنجان ۳۸۰ روستا گازرسانی نشده که انرژی گرمایشی آن توسط نفت‌سفید و سوخت مصرفی پخت و پز آن توسط سیلندرهای گاز مایع تامین می‌شود.

حبیبی، نظارت بر توزیع گاز مایع را وظیفه وزارت صمت دانست و تصریح کرد: تامین و توزیع سیلندر گاز مایع بر عهده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و این شرکت سوخت گاز مایع ۲۵ هزار خانوار را به ‌صورت شارژ سهمیه در کارت‌های بانکی سرپرست خانوار انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، یادآور شد: نرخ مصوب سیلندر خانگی گاز مایع توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ۱۲۵ هزار ریال در سراسر کشور تعیین شده است. در ماه‌های گذشته قیمت هر سیلندر گاز مایع از ۹۷۰۰ تومان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته و فروش بالاتر از این قیمت تخلف است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99121611780
  • خبرنگار : 50165