برگزاری پویش فرهنگی و هنری نوروز در ابهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: پویش فرهنگی و هنری نوروز در چهار رشته شعر و داستان، موسیقی، هنرهای تجسمی و خوشنویسی در این شهرستان برگزار می‌شود.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن سال جدید، پویش فرهنگی و هنری ویژه نوروز در چهار رشته شعر و داستان، موسیقی و هنرهای تجسمی و خوشنویسی در شهرستان ابهر به صورت مجازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از این پویش، ایجاد شور و نشاط بهاری در فضای مجازی شهر است که از طریق مشارکت هنرمندان به استقبال نوروز باستانی و بهار در سال جدید می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه موضوع پویش، بیداری طبیعت، استقبال از نوروز و بهار در سال جدید، چهارشنبه‌سوری، خانه‌تکانی، دید ‌و بازدید ایام قدیم و ... داستان‌های محلی و آیین‌های بومی، همدلی و مشارکت مردمی در مقابله با کرونا، من و کرونا در سال جدید، کرونا و چالش‌های پیش‌ رو در سال جدید است، گفت: پیام هنرمند به مخاطبان برای دعوت مردم به «در خانه ماندن»، «رعایت پروتکل‌های بهداشتی» و «حضور نیافتن در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها» است.

این مسئول  ادامه داد: نویسندگان و شاعران می‌توانند به دو صورت ارسال متن، شعر، مقاله ادبی، داستان کوتاه و یا ارسال ویدئو کمتر از سه دقیقه شعرخوانی، حافظ‌خوانی و خوانش متن کوتاه ادبی برای مشارکت در این پویش مجازی شرکت کرده و در رشته هنرهای تجسمی و خوشنویسی، ارسال تصویر اسکن شده و با کیفیت اثر هنری (خوشنویسی، طراحی، نقاشی، تصویرسازی، عکاسی، پوستر، کارتون و کاریکاتور، ویدئو و ...) و در رشته موسیقی نیز ارسال ویدئو ضبط شده کمتر از سه دقیقه شرایط شرکت در این پویش‌ها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر، با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار ١٥ اسفندماه است، اضافه کرد: از همه شرکت‌کنندگان در پویش تقدیر خواهد شد و ویدئوها در فضای مجازی و آثار هنری، اشعار و داستان‌های کوتاه ادبی علاوه بر فضای مجازی در روزنامه محلی این شهر منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99121309819
  • خبرنگار : 50163