معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

سلیقه یابی در صنعت فرش بسیار ضعیف است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: متاسفانه سلیقه یابی در صنعت فرش بسیار ضعیف است، در حالیکه باید در کشورهای هدف سلیقه ها شناسایی شود تا براساس نیاز بازار تولید فرش داشته باشیم و از این طریق توسعه صادرات صورت گیرد.

حسن قاضی عسگرامروز (یکشنبه- ۳ اسفند ماه) در حاشیه افتتاح بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مشکل اساسی صنعت فرش این است که تعداد زیادی از قالیبافان بیمه نشده بودند که طی یک سال گذشته اقدامات خوبی برای بیمه آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات در خصوص بازگشت ارز به صنعت فرش آسیب زده است، گفت: با وجودی که مهلت بازگشت ارز از ۶ ماه به یک سال افزایش یافته، به دنبال حذف این زمان هستیم.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: در حوزه فرش و صنایع دستی، به جای ارزآوری، موضوع اشتغال در اولویت است، بنابراین به دنبال لغو دستورالعمل ارزی برای رقابت بافندگان فرش ایرانی با کشورهای دیگر هستیم.

وی همچنین، تاکید کرد: متاسفانه سلیقه یابی در صنعت فرش بسیار ضعیف است، در حالیکه باید در کشورهای هدف سلیقه ها شناسایی شود تا براساس نیاز بازار تولید فرش داشته باشیم و از این طریق توسعه صادرات صورت گیرد.

انتهای پیام  

  • یکشنبه/ ۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99120301906
  • خبرنگار :