مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی نظرآباد تحت پیگرد قضایی قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از برخورد قضایی با مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی نظرآباد به علت عدم استانداردسازی فاضلاب و هدایت فاضلاب خام به محیط زیست خبر داد.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد شهرک‌های صنعتی نظرآباد، هشتگرد و سپهر در تصفیه فاضلاب‌ تولیدی گفت: مشکل فاضلاب این شهرک‌های صنعتی به طور کامل حل نشده و به همین دلیل محیط زیست گزارش آن را به دادستانی اعلام کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز خاطرنشان کرد: بر اساس همین گزارش، مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی نظرآباد به دلیل عدم استانداردسازی فاضلاب و هدایت فاضلاب خام به منابع زیستی تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر فاضلاب دو شهرک نظرآباد و سپهر به تالاب وارد نمی‌شود اما به سمت دشت جنوب نظرآباد هدایت می‌شود که براساس قانون حفاظت خاک این شهرک‌ها جریمه می‌شوند و جریمه این است که محیط آلوده شده باید پاکسازی شود.

حکیمی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی هشتگرد راه‌اندازی شده اما دو واحد صنعتی مستقر در آن مشکل دارند که تصفیه‌خانه یکی از این واحدها راه‌اندازی شده و واحد دیگر نیز تعهد داده تا ۲۰ اسفند ماه تصفیه خانه خود را به طور کامل راه‌اندازی کند. بنابراین مشکل تصفیه خانه شهرک صنعتی هشتگرد تا عید حل می‌شود و تصفیه خانه سپهر هم در مرحله افتتاح است.

وی افزود: شهرک صنعتی نظرآباد تصفیه خانه دارد اما استانداردها را رعایت نمی‌کند و در صورت توجه ویژه قطعاً مشکلی نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99112921569
  • خبرنگار : 50022