به گزارش ایسنا، دکتر رحیمی درخصوص برگزاری دورههای مهارتافزایی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور عنوان کرد: یکی از تغییرات اساسی حال حاضر در عرصه جهانی وقوع بحران کووید -۱۹ است که کلیه پدیدههای اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و سبک زندگی مردم را در کره زمین تغییر داده است. بر همین اساس لزوم برنامهریزی برای توانمندسازی افراد جامعه متناسب با کسب و کارهای جدید بالأخص توانمندسازی نیروهای دانشآموخته دانشگاهی بیش از بیش احساس میشود.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین نهادهای عصر حاضر در جهت شناخت و درک توسعه علمی و همچنین توانمندسازی و تربیت نیروی کار تخصصی ماهر و متناسب با نیازهای جامعه، نهاد دانشگاه است که میبایست از حمایت، برنامهریزی و سیاستگذاری هر چه بیشتر دولت و صنعت برخوردار گردد و هماهنگ با تغییر در حوزه بومی و بینالمللی، رسالت و اهداف خود را نیز بازتعریف کند.
رحیمی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر با برنامهریزیهای مناسب دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، شاهد افزایش کیفیت آموزشها و مهارتهای دانشآموختگان دانشگاهها و همچنین بهبود توانمندیهای شغلی دانشآموختگان بودهایم و باید سعی شود با سرعت بیشتری در این مسیر قدم برداشته شود.
وی بیان کرد: طرح پایش مهارتافزایی مطابق برنامه سالیانه در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در سال ۱۳۹۹ اجرا شد که بر این اساس ۴۰ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاهی به منظور هماهنگی و ساماندهی فعالیتهای مرتبط با توانمندسازی و اشتغالزایی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور ایجاد شده است. مطابق اطلاعات دریافتی از ۶۶ دانشگاه، تعداد دوره برگزار شده در طرح پایش سال ۹۹، بیش از ۶۰۰۰ و تعداد شرکتکنندگان در این دورهها ۱۹۸ هزار و ۱۴۱ نفر بوده است.
طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، گزارش مربوط به وضعیت دورههای مهارتافزایی نیز از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چاپ رسیده است .
انتهای پیام