همایش ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برگزار می‌شود

در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در راستای ثبت و نشر حماسه‌های روحانیون مبارز و مجاهد و معرفی و الگوسازی طلاب شهید و رزمنده و همچنین نقش بارز حوزه‌های علمیه در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرمین شریفین آل الله در عراق و سوریه، «همایش ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت» با حضور مراجع عظام وشخصیت‌های لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرمصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس امروز در یک نشست خبری، اهداف و برنامه‌های این جشنواره را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام مصلحی دراین نشست با اشاره به اینکه تا کنون آمار و آثار ۴۰۰۰ شهید روحانی جمع‌آوری شده است، گفت: بررسی نقش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و مقاومت یکی از محورهای این همایش است. متاسفانه تاکنون به نقش مدیریتی حضرت امام راحل آنطور که باید،پرداخته نشده است این در  حالی است امام در دوران دفاع مقدس با وجود تحریم‌های شدید اعمال شده توسط دشمنان در زمنیه‌های مختلف،کشور را به خوبی مدیریت کرد. تحریم‌های زمان جنگ با اکنون قابل مقایسه نیستند و حتی شدیدتر بودند. در این راستا ۱۲ کتاب پژوهشی در روز برگزاری مراسم رونمایی خواهد شد.

وی بررسی نقش مراجع تقلید را دیگر محور این همایش اعلام کرد و گفت:خاطرات مراجع تقلید در دفاع مقدس  در حال جمع‌آوری است.به عنوان مثال حتی نقش آیت‌الله سیستانی در دفاع مقدس هم بررسی می‌شود هر چند در آن دوران در نجف حضور داشت.

حجت‌الاسلام مصلحی بررسی نقش حوزه‌های علمیه در دوران دفاع‌مقدس را نیز از دیگر محورهای این همایش برشمرد و گفت:در این راستا نیز آثار تألیفی و ترجمه مد نظر است و نقش حوزه علمیه نجف اشرف نیز بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش تولیدات مکتوب و چند رسانه‌ای،فضای مجازی و ... با موضوعات دفاع‌مقدس را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا برشمرد و گفت: در بخش فیلمنامه استقبال خوبی صورت گرفته است. همچنین فراخوانی درباره فیلم منتشر شده و آثاری نیز جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام مصلحی همچنین از به تدریس دو واحد درسی مرتبط با دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه خبر داد.

وی اعلام کرد: این همایش در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

به گفته حجت‌الاسلام مصلحی، در همایش سوم اسفندماه،سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،رئیس حوزه‌های علمیه و رئیس جامعه مدرسین سخنرانی خواهند کرد.

همایش ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت سوم اسفندماه امسال در مدرسه دارالشفای قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99112719992
  • خبرنگار : 71062