/۴۲ سالگی انقلاب اسلامی/

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی: توانمندی دفاعی ایران لرزه بر تن دشمن می‌اندازد

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: توانمندی ایران اسلامی در حوزه دفاعی باعث افتخار و سربلندی ما در جهان است و توان دفاعی دریایی ایران با پیشرفت‌های چشمگیر لرزه بر تن دشمن می‌اندازد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی، سه‌‎شنبه شب ۲۱ بهمن در آیین «شکوه صبر و شکر» به همراه گلبانگ الله اکبر و نورافشانی در محل امامزادگان باقریه(ع) بیرجند اظهار کرد: همه ما باید دنباله‌رو اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم؛ باید انقلاب ما با قدرت به مسیر خودش ادامه دهد تا پرچم آن به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ایران هیچ گاه جنگ‌طلب نبوده اما اقتدار نظامی ما لرزه بر تن دشمنان انقلاب و نظام می‌اندازد، افزود: روز ۲۲ بهمن بیانیه ۲ خطی توسط ارتشیان مبنی بر اینکه از آنجا که ارتش وظیفه دفاع از آب و خاک و مردم کشور را دارد، ما اعلام بی‌طرفی می‌کنیم را صادر کردند و در سر درب تمام پادگان‌ها پرچم سفید و بی‌طرفی نصب شد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش بیرجند اظهار کرد: قبل از ورود امام راحل در ایران حکومت نظامی بود و نیروهای نظامی در مراکز حساس کشور مستقر بودند اما اراده خداوند متعال باعث بیعت نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن شد و ضربه سنگینی را بر پیکره دولت بختیار وارد کرد.

وی افزود: صبح ۲۲ بهمن فرماندهان ارشد نظامی در ستاد ارتش براساس قسم خود مبنی بر دفاع از کشور و مردم به این نتیجه رسیدند که باید اعلام بی‌طرفی کنند و دیگر دست به سرکوب و جلوگیری از حرکت انقلابی مردم نزنند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: با این تصمیم ارتش، مردم چند ساعت بعد بدون هیچ مقاومتی مراکز حساس کشور را تصرف کردند و در نهایت ظهر ۲۲ بهمن با حضور در رادیو و تلویزیون، صدای انقلاب به گوش مردم رسید.

وی گفت: وقتی امام راحل اعلام کرد که جز تعدادی محدودی از سران ارتش، بقیه نظامیان از بدنه مردم هستند، چقدر هدف و پیش‌بینی بلندی در روند انقلاب بود.

امیر محمودی بیان کرد: علاوه بر دو رکن اصلی انقلاب یعنی رهبری و مردم، تصمیم ارتش در اعلام بی‌طرفی هم نقش موثری در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی یادآور شد: از روز ۲۲ بهمن ارتش جمهوری اسلامی به خدمت انقلاب درآمد و تا امروز در کنار سایر نیروهای مسلح از کیان جمهوری اسلامی ایران با قدرت دفاع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز با گذشته ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از قدرتمندترین نیروهای مسلح جهان را داریم و در برخی زمینه‌ها جرو پنج قدرت برتر جهان هستیم که باعث افتخار همه ایرانیان است.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99112216778
  • خبرنگار :