به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر گزارشهایی مبنی بر دزدیده شدن بار مسافران تاکسی اینترنتی منتشر شده بود که عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی توضیحاتی در این رابطه ارائه داد.
رضا الفت نسب در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در این اتفاق هم کاربر راننده و هم مسافر مقصر بودند و شرکت هم باید دقت بیشتری میکرد. البته شرکت در حال تلاش برای جلب رضایت کاربر مسافر است و شرکت همچنان پیگیر این موضوع است تا بتواند راننده را پیدا کند و احتمالا از کمک نیروی انتظامی هم استفاده خواهد شد، چراکه راننده فرد فعالی در سایت نبود.
وی در پاسخ به اینکه چرا مسافر هم در این جریان مقصر بوده نیز گفت: فرد سرویس مسافر را برای جابجایی بار درخواست کرده بود. این در حالی است که طبق قوانین نباید به سرویس مسافر بار تحویل داده شود. البته راننده هم نباید قبول میکرد به جای مسافر، بار جابجا کند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با اشاره به جابجایی نزدیک به دو میلیون سفر در روز از سوی تاکسیهای اینترنتی، تصریح کرد: به هر حال امکان تخلف وجود دارد و از طرف دیگر نمیتوان بالای سر هر راننده یک بازرس گذاشت. به عبارت دیگر تخلفات در برابر حجم زیاد سفرها ناچیز است که البته همین مقدار ناچیز هم باید برطرف شود. در روزهای اخیر هم فقط یک گزارش در این رابطه دریافت شده است.
به کجا شکایت کنیم؟
وی همچنین تاکید کرد که لیست همه رانندگان تاکسیهای اینترنتی برای اماکن ارسال و هویت فردی افراد تایید یا رد میشود، بنابراین شهروندان با خیال راحت میتوانند از سرویسهای تاکسی اینترنتی استفاده کند.
الفت نسب در پایان در پاسخ به اینکه در صورت بروز تخلف مردم به کجا شکایت کنند؟ نیز گفت: افراد میتوانند با مراجعه به سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی به آدرس ecunion.ir که متولی تاکسی های اینترنتی است شکایت خود را اعلام کنند و حتماً پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام